Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej till sommaren blir det att köpa några nyare fälgar till min V70.

Då är min fråga : 18" med 225/40/R18 Blir det för trångt? 215 kanske är lämpligare?men väldigt svårt att hitta..

Just nu sommarpuckarna är det 195/65 R15 och till Vintern är det likadant ungefär fast med R16 fälg.

V70 2,4Diesel -07 original överallt och inte sänkt.

Hur blir markfrigången med 18" och 40 profil? Ändras den eller kommer det se u t som en monstertruck? Sänkfjädrar är inte på frågan då Jag bor kring Kiruna med många dåliga vägar. Gör inget om den blir lite högre, bara bra men inte att den ser ut som en förhöjd Cheva pick-up...

Tycker Ocean Storm skulle göra sig bra mot den Titaniumgråa lacken men det återstår och se...

EDIT: Ja min fråga är alltså om det kommer ta i utan att Spacra ut det eller något sånt? Har Biltemeas spcaersplattor på hyllan men helst inget Jag monterar då Jag hört illa om dem...
StefanN skrev:Dina 15" och 18" är i stort sett exakt lika höga= samma rullomkrets.

Vid närmare eftertanke så är ju mina nuvarande när det bara är 195or och 225or är ju mycket bredare, tar det i då?
tjena zxcvbn! det är inga problem att köra 18" med 225/40 däck men tänk på att med för högt et på fälgen så hamnar den längre in och riskerar att ta i när du svänger. Bilen har et43 jag skulle räkomendera en fälg med et40 :) själv har jag kört med 18x8 et43 fälgar med 225/40 däck och det tog i lite vid fult rattutslag. åtgärdade de med en 3mm spacerskiva :) det går också att spacera ut styrstoppen som sitter på länkarmen så att rattutslaget tar stopp tidigare. (det gjorde jag när jag körde med 20" fälgar) hör av dig vid fler frågor :)
Volvo 744 GL årsmodell 1990

Finns det någon expert på det i Sk&ari[…]

Fick bilen igår! :-D IMG_2056.jpeg IMG_2[…]

Hej! Min bil har börjat sluka glykol som jag […]

Spolade lådan på min förra -14 xc[…]