Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Renvaktar
Hallå!
Har en liten undrar om min v70 2,5T från 99a.
Det är så att det kommer ett högt knäppande ljud från vindrutan, låter som spänningar. Men är inte helt hundra. Varför är det så? Är det normalt?
Har några mindre stenskott i överkant av vindrutan men det låter som om ljudet kommer nerifrån, Någon som har en teori om va det kan vara? Det är riktigt irriterande! Kommer lite då och då,

tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Nexus
Säker att det är från rutan och inte från plasten som sitter på A-stolparna? När det är kallt tycker jag plasten knakar och brakar lite här och där...
av Henke3
har detta på frugans -00:a oxå, låter som ett skott, värre när det är kallt, och alltid när man når infarten till en rondell på vägen till jobbet, ett litet gupp, liten högersväng, pang, och sen in i rondellen. Utgår att det är rörelser i kaross som orsakar detta, hittade nåt på en site för nåt år sen om infästningen mellan i-bräda och kaross, de som man når om man tar bort plasten runt torkarna, men har inte undersökt vidare.
Rutan är bytt för 1 månad sen, ingen skillnad.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
har så på min s70 glt 00a med på vänster sida ner mot brädan knäpper/knakar till rätt bra ibland
i gupp behöver inte vara kallt exakt va det är vet jag inte men det den gröne ovan säger verkar ju troligt.
har aldrig haft en bil som det varigt så mycket konstiga ljud i som den här men ja har en bra cd spelare
som jag vrider på :-)-) .

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den X[…]