Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Snacksalig skrev:Vad har man för rabatter som volvoanställd? Borde inte det vara en fingervisning om Max rabatt?

F.ö. Tror jag att det är svårt att klämma säljaren på ytterligare 10 papp, när man redan fått 10% på avtal. Jag har lyckats få några få tusen, ofta i form av inprutad utrustning, när ramavtalsrabatten är 10%.

Fast den rabatten på 10% jag skrev jag fått är en ramavtalsrabatt som jag tror Volvo står för.
Inget som belastar åf.
av Lövet
Ibland tar ÅF delar av den kostnaden också. Så jag skulle inte förvänta mig 10 tusen bara så där om man redan fått ramavtalet. Men försöka får man väl alltid göra.
Användarvisningsbild
av Anders E
Jag mailade till 9st andra handlare, ska se vad dom kan ge.
Användarvisningsbild
av na96gen
Iaf tidigare hade en ÅF 11% marginal på listpriserna på bilen från generalagenten, lite högre och olika på extra utrustningen. Kampanjer har historiskt delats lite olika mellan ÅF och generalagenten. I år verkar Business Edition vara en valig model i listan med samma marginal. När vi kommer till ramavtal har generalagenten gått in och stöttat ÅF i dessa. Tex har ett stort företag runt mig 12% i ramavtal rabatt, men såklart har ÅF marginal kvar på dessa.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ofta står det i samband med ramavtal: "Kan inte komineras med andra avtal" eller något liknande.
av Lövet
Anders E skrev:Jag mailade till 9st andra handlare, ska se vad dom kan ge.
Helt rätt
Användarvisningsbild
av Anders E
Och nu när jag jämför så har handlaren satt högre priser än vad Volvo anger
på Bygg din Volvo.
Det är på dessa högre priser han sen gett rabatt på.
av perhall
Anders E skrev:Jag ska snart beställa en tjänstebil, V70 T5 BE inkl lite tillval, pris på Volvo-appen 381 tkr.
Vi har ett ramavtal som ska ge oss 10% enl säljaren. Kvar då blir 343 tkr.

Eftersom jag måste komma ner till 7,5 basbelopp dvs 333400:- så tänkte jag klämma återförsäljaren på
10 tkr i ytterligare rabatt, som han då får ta från sin förtjänst.

Bör väl inte vara omöjligt eller vad säger ni?
Inte alls omöjligt. Min kollega lyckades till slut få bättre pris än jag skrev ovan på en beställd och specad bil. Med ytterligare några utrustningsgrejer. Maila 20 handlare så får du se. 10 kommer att svara...
av perhall
Lövet skrev:Ibland tar ÅF delar av den kostnaden också. Så jag skulle inte förvänta mig 10 tusen bara så där om man redan fått ramavtalet. Men försöka får man väl alltid göra.
F n ger Volvo full eller nästan full marginal för kampanjbilar.
Användarvisningsbild
av Anders E
perhall skrev:
Lövet skrev:Ibland tar ÅF delar av den kostnaden också. Så jag skulle inte förvänta mig 10 tusen bara så där om man redan fått ramavtalet. Men försöka får man väl alltid göra.
F n ger Volvo full eller nästan full marginal för kampanjbilar.
Så är det nog för säljaren var väldigt noga med att vi skulle utnyttja ramavtalet.
Så hade han ju inte sagt om han tappade pengar på det.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]