Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Snacka om kap! Har man 20 procent på volvobilar är det ju lätt värt att köpa en ny Volvo bil ;)
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Haha jaa minst sagt. Jobbarkompisen väntar på sin V70 Sport BE Pro som han fick ge 380k för, tror den låg strax över 415k i pris :D
Användarvisningsbild
av Jahaja
vivaldi skrev:
Jahaja skrev:Undrar samma sak. Står lite i valet och kvalet på en D3 aut BE Ocean Race. Ganska bra rabatt på 15%... Men om det kommer en facelift "snart" så är det ju lite tråkigt :D
Jag förstår din oro, vore ju onekligen surt om en facelift släpps strax efter att du får din pärla :???:

Men 15% låter osannolikt bra, hur får du till det?
15% på priset volvocars.se?
Det är ett ramavtal via jobbet som man får ta del av. Kan välja mellan att ta det som privatköp eller som personalbil. Rabatten är på offerten från säljaren.

20% är ju dock ännu bättre :)

Tror vi har 18% på VW/Audi/Skoda.
av Droopy
Hur lyckas ni använda er av ett ramavtal för privatbilsköp? Här i stan vägrar både Berners och Bilkbolaget att låta oss använda sig av det för privatköp, det räknas som en förmån och ska således förmånbeskattas och de säger att de är skylldiga att meddela skatteverket att vi köpt bil privat. Är det någon som känner till någon annan Volvo ÅF som man kan använda sig av ramavtal hos för privatköp.

Jag jobbar på ett rikstäckande företag och jag tippar på att vi har ramavtal på de flesta större ÅF, någon här som direkt kan säga att den och den ÅF är det inga problem att handla privat.
av JK24T
Hmmm… det där med 20% tror jag inte riktigt på.
Som privatkund kan "pruta" 7-10% på ett nybilsköp vilket är ungefär den rabatt som en Volvoanställd kan få utan förmånsbeskattning.
Visst, Volvo kan lämna 20% till sina anställda men de procent som överstiger 7-10% blir då förmånsbeskattade vilket gör det meningslöst.
Att handla privat på företagets ramavtal ska tydas på samma sätt.
Personalbil är en form av leasing och avser begränsade fordons varianter samt beror på vilken anställning du har på Volvo. Ju högre upp i hierarkin ju bättre bil.
Användarvisningsbild
av Jahaja
Droopy skrev:Hur lyckas ni använda er av ett ramavtal för privatbilsköp? Här i stan vägrar både Berners och Bilkbolaget att låta oss använda sig av det för privatköp, det räknas som en förmån och ska således förmånbeskattas och de säger att de är skylldiga att meddela skatteverket att vi köpt bil privat. Är det någon som känner till någon annan Volvo ÅF som man kan använda sig av ramavtal hos för privatköp.

Jag jobbar på ett rikstäckande företag och jag tippar på att vi har ramavtal på de flesta större ÅF, någon här som direkt kan säga att den och den ÅF är det inga problem att handla privat.
Jag är inte helt 100 på att det är självklart men vet om ett par kolleger som fick igenom det. Antar att de hellre säljer till en större rabatt än inte alls. Har inte hört att det skulle räknas som förmån?

Personalbil är ju en förmån som förmånsbeskattas men rabatten i personalbilskalkylen blir ju inte en ytterligare förmånsbeskattning?
av katteniris
Kanske OT, men när vi beställde våran nya bil, så begärde vi först ett pris på en företagsbil med bra rabatt, sen när vi erbjudits företagserbjudandet som var väldigt bra rabaterat, så bad vi om ett alternativt pris för ett rent privatköp av samma bil. Vi fick ett visst prispåslag, men fick ändå behålla merparten av rabatten som privatkund.

Nästa steg vara att att efter avtal om köp hade träffats, förhandla till sig rabbat på ytterliggare tillägg i utrustningen.
Genom att lägga till drive supportpaketet så kunde vi få ytterliggare rabbat på detta paket.
Säljaren fick sälja en dyrare bil och vi fick ännu mer rabbat, så båda parter var nöjda.
av Droopy
jo, jag hare ochså kört den varianten med 2 offerter, men nu är jag ute efter de som kliver in och får ramavtalets rabatter utan krusiduller, inte någons kompis farsa el liknande. <vilka här har damma rabatter privat som företagets ramavtal, och vilken ÅF handlar det om?
av perhall
Jahaja skrev:Undrar samma sak. Står lite i valet och kvalet på en D3 aut BE Ocean Race. Ganska bra rabatt på 15%... Men om det kommer en facelift "snart" så är det ju lite tråkigt :D
Å andra sidan kan du inte få ORE igen förrän MY18...
Användarvisningsbild
av hållundan
jimlindeborg skrev:Pratade med min säljare i veckan och sa att dom ska släppa en XC40. Alltså mer suv liknande än vad V40 CC är. Någon som kan bekräfta? :)
Den har ju varit på gång en jädra massa gånger. Så någon gång blir det säkert nåt.

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]