NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tiger
har en v50 06a och har nu lämnat in för följande fel.

*justering stötfångar som gjorde att locket till strålkasar spolaren ej kunde gå ner igen.

*kampanj som orsakade att jag fick åka in 3 gånger för att larm och el hissar ej funkade.

*bytt spjällmotor

*ska nu in näst torsdag för 4 gången för att det läcker in vatten i bakdörrarna.

ska man verkligen behöva hålla på så här?
av Predator666
Lite till ska du nog tåla.... Min 06 :a till pärla har varit på verkstaden 16 gånger på 3000 mil.
av tiger
men kan man kräva att en sån sak som att det läcker in vatten blir åtgärdat? dom säger att dom inte vet vad dom ska göra.
av dali
Självklart, så länge det handlar om normala förutsättningar ... högtryckstvätt på nära håll är kanske inte "normalt", men det ska definitivt inte läcka in vatten om det regnar eller om man spolar med vanlig trädgårdsslang.
av tiger
nej jag menar det, det räcker att det regnar lite så läcker det in.
av lilledanne
Det är så här det är att ha V50, de måste ha en otroligt dålig statistik på dessa modeller...borde kosta massor hos verkstäderna. Har också en 06:a som varit inne 5 gånger.

Två gånger pga av tjuvlarm, byte av sirener, larm, programvara etc etc.
Tre gånger för att få ordning på klimatanläggningen ( spjällmotorer etc ) . En gång på garantiuppgradering.

Ironiskt nog hade jag en lånebil ( S40 ) nu i veckan när de fixade klimaten, och den tjuvlarmade också + att det stod förardörr öppen hela tiden...
av tiger
Ja man blir bra trött när man lägger ett par 100 tusen på en bil och den strular mer än min s40 96a!
av Christian_m
Det märkligaste av allt i mitt tycke är att det verkar vara så mycket strul med 06'orna, att första årsmodellen strular är väl inte helt ovanligt men man trodde ju att det from 05 skulle vara lugnt. Min 05'a har tack och lov inte strulat mer än att även jag drabbats av att det rinner in vatten vid vänster bakdörr men det har hittills bara varit i samband med tvätt med högtryck så det är inte så farligt än iaf.
av turbonegro
hade nyligen min 05 2,4 i på service innan nybilgarantin skulle gå ut
det landade på 22500 och det är ändå så vitt jag begriper ett internt pris
skulle nog ha kostat 30-40000 om man själv pröjsat
orkar inte ta upp allt dom gjorde just nu men mycket blev bättre
(en eloge till upplands motor i märsta)
fast säljas ska den ändå och ingen mer volvo för mig hädanefter
av Daggis2
Man ska tänka på att det sålts en hel del V50 i Sverige och på ett forum som detta skriver i regel endast de som har problem.

Man kan knappast av det dra slutsatsen att bilen är dålig.

Min V50 har jag för övrigt endast lämnat in en gång. Höger torkarblad lämnade en stor osvept yta. Jag fick givetvis ett nytt som har funkat bra.

Sedan hade man glömt ta bort transportsäkringar i framfjädrarna på mitt sportchassi vid leveransservicen, som kompensation för detta fick jag första servicen gratis.

Jag tycker inte detta är något att bråka om. Bilen funkar bra och jag är nöjd med den och jag har blivit bra bemött av volvohandeln och verkstan.

Det känns viktigt att även en nöjd kund skriver på detta forum.
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]