Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snoddasD5
Försökt söka får fram att det kan vara H7 eller H9 nån som vet säkert vilken lampa det är på en 2014 XC90 tänkte beställa färdigt xenonkit så jag har hemma när jag får bilen.
Användarvisningsbild
av milktrucker
ajabaja!

nästan samtliga asiatiska xenonlampor görs av glas som släpper genom UV-ljus som i sin tur skadar reflektor och den transparenta plasten.
Användarvisningsbild
av milktrucker
xenonlampa från Osram eller philips då?
Användarvisningsbild
av milktrucker
du kan inte jämföra en kvalitetslampa från tyskland med några kvartsglas från kina. men valet är ditt.
osram.se och philips.se har guide över vilken lamptyp du behöver
Användarvisningsbild
av snoddasD5
milktrucker skrev:du kan inte jämföra en kvalitetslampa från tyskland med några kvartsglas från kina. men valet är ditt.
osram.se och philips.se har guide över vilken lamptyp du behöver
Det vet dom inte dom säger olika svar inte helt 100 bättre om nån som har en och vet om det är H7 eller H9
Jag har aldrig sagt jag ska sätta kvartsglas från kina vill bara veta vilken lampa det är i nu.
Användarvisningsbild
av milktrucker
h9 för bixenonstrålkastare enligt både philips och osram
av GeBo
milktrucker skrev:h9 för bixenonstrålkastare enligt både philips och osram
inte för att jag vet något om xenon, men om man har bi-xenon är det väl samma lampa (xenon, inte halogen) som alltid lyser.
TS verkar ha xenon-halvljus men halogen helljus...
Användarvisningsbild
av milktrucker
i princip alla xenonstrålkastare är av bixenon-typ, dvs ljusbilden för xenonhalvljuset ändras om till helljus samtidigt som en halogenlampa tänds när man drar i spaken.
Vandrande klimatanläggning

Gammal tråd. Men fick någon ordning p&[…]

Bra jobbat, värt att fira :-D

Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]