Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rumpnisse
Kollar en butik nu som säljer strålkastare och upptäckter;

1) Varför gjorde dom insatsen svarta till S60 och gråare till V70? Jag som har svart v70 funderar ju nu på om inte svartare insatser vore snyggare?

2) det finns tydligen med aktiva kurvljus vilket lät kul. Är det möjligt att köpa sånna och pilla in en ny mjukvara bara så att det funkar?

(Jag har vanliga bixenon strålkastare idag)
Senast redigerad av 2 Rumpnisse, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Perc
Jag har fått uppleva V70N:s statiska xenonljus ett par gånger och det ger ett mycket brett och bra halvljus. Iallafall tyckte jag det på den tiden när jag själv hade halogen.

Jag har xenon med aktiva kurvljus. Den följer med vägen vilket gör att ljuset oftast finns där man vill ha det. Det känns dock lite konstigt eftersom helljuset inte rör på sig. När man kör på kurviga småvägar med helljuset på har man halvljuset på vägen och helljuset rakt ut i skogen. :lol:

En kompis har en några år äldre octavia, även den med xenon men på hans pre-facelift finns inte kurvljusfunkionen. I gengäld har han ett bredare sken så i praktiken ser man precis lika bra med hans strålkastare som med mina. Jag skulle faktiskt föredra ett bredare statiskt ljus än ett smalare som följer med vägen.

Jag skulle jämföra ljuset ur respektive strålkastare före jag börjar projektera med att uppgradera min bil. :)
av Rumpnisse
Ingen som har smakråd gällande om svarta lyktor skulle passa bättre på svart bil?
Eller är det snyggast med gråa så lyktan känns mer som en stor enhetlig.
Bilagor
grå-eller-svart.jpg
grå-eller-svart.jpg (126.15 KiB) Visad 188 gånger

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Vi har fått riktig vinter även här[…]

XC60 MY27

Förmodligen Eu som lagt ribban med sina milj&[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Vanligr fel på våra bilar, finns en sn[…]