Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej.

Försöker klura ut om det går att montera ett Classic dim i en V70 från 06. Är detta möjligt? Vad behövs göras? Det är så otroligt mkt snyggare än den jag har.
Användarvisningsbild
av milktrucker
classic dim, du menar kronografrundlarna?

Ja jo det må vara snyggt, framförallt på natten. På dagtid måste man släcka ner belysning för att se siffrorna tydligt, och där med hastigheten.
Dyker upp titt som tätt på blocket. Bara köpa och sätta in i bilen, men en sväng via volvoverkstaden
av frippe87
Så det blir inga felkoder eller dylikt, bara pp? Vad är det man måste koda in på Volvo?
Användarvisningsbild
av milktrucker
jo man måste fixa det på volvo, vet inte exakt hur de gör, men den är ihopgift med förra bilen. Blir en krock i systmémet, antagligen tar DIM'en med sig chassinummer och mätarställning från gamla bilen
Användarvisningsbild
av johnnype
Nja, det är inte så värst gift med bilen. Det som behöver fixas är mätarställningen och Volvo gör inte det så vitt jag vet! Men som tur är, är det väldigt lätt.. jag har skrivit en liten assembler snutt som jag kan skicka upp i instrumentet och *poff* så hämtar DIM upp bilens rätta mätarställning. Allt annat plockas upp via CarConfig automatiskt.
av frippe87
Okej, är det så att bilen hämtar upp den med mest körsträcka? Jag har hittat ett kombi instrument som nollas i mätarställning vid köp, fungerar det?
Användarvisningsbild
av milktrucker
ja det ska det göra då
Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]

Nu har jag tagit loss och rengjort valven där[…]

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]