Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mobe
Jag har provat wipers ett par ggr och måste säga till det priset är jag överlag mycket nöjd. Dock är dom torkarblad som satt på bilen när jag köpte den och som fortfarande sitter på utan tvekan de bästa jag haft. Men har inte en aning om vilka det är ska kolla om det ev kan stå någonstans.
av Exquattro
Det är inga Boschblad som standard på Volvo, jag har fått för mej att det är Valeo. Säkert mycket billigare för Volvo. När jag bytte till Bosch på min förra blev det en himla skillnad, så bra var aldrig orginalen som retade mej redan från början. Nu med ny bil börjar jag känna likadant igen.
Användarvisningsbild
av xerent
Jag köpte nyligen Biltemas "Ultrablade"till framrutan. Artikelnummer 58384, 58385. Inga problem med klickfästen. Verkar fungera rätt så bra, betydligt bättre än mina gamla slitna iaf. Får se hur de håller i längden. Avlägger rapport om nåt tag :)

Men jag tror min ruta är rätt repig och att felet egentligen sitter där. Det får bli en vindrutepolering framöver.
av d5summum
d5summum skrev:Jag köpte från Wipers till en Renault trafic och en v70n för ett halvår sedan.
Till traficen var bladet på passagerarsidan för långt så det slår i plasten och låter illa varje gång man använder dom.
På volvon så hade ena bladet en defekt på gummit, saknades ca 5 mm så det blev ett streck mitt framför näsan.

Mailade 2 gånger till Wipers men dom brydde sig inte ens om att svara.

Leveransen var snabb iaf...
Det är inte mer än rätt att jag uppdaterar med vad som hänt.

Jag har efter mailkontakt med wipers.se fått nya blad till traficen som är i rätt längd.

Måste säga att Niklas var tillmötesgående och det är högst oklart varför dom var för långa. Förmodligen nått som inte stämmer med min bil/fel torkararmar eller något åt det hållet.

Kommer beställa från wipers.se igen!
av oldtimersmc
Bladen (biltemas) har epitetet "bäst i test" så ngt rätt verkar de ha iaf
av Tiimpan
börne skrev:Har nu kört med Wipersbladen i snart en vecka, än så länge är dom kanon, går sjukt tyst & torkar kanon... 263kr var dessutom sjukt billigt.

Perfekt :) snart dax för byte då vet man var man ska handla till våren!
Användarvisningsbild
av Micce1980
Tiimpan skrev:
börne skrev:Har nu kört med Wipersbladen i snart en vecka, än så länge är dom kanon, går sjukt tyst & torkar kanon... 263kr var dessutom sjukt billigt.

Perfekt :) snart dax för byte då vet man var man ska handla till våren!
Har kört de i ca 2 månader nu, Wipers EMV (egna varumärke), första månaden utan framrutebehandling och andra med. Oslagbara, alltid tysta och torkar alltid mycket bra. Trodde aldrig de skulle slå Trico som jag kört med tidigare men så fel jag hade. Tror dessutom att de har forumrabattnsom jag glömde bort.

Bak till iaf V50 hade de bara Bosch, hoppas de kommer med EMV där med snart.
Användarvisningsbild
av Orfeous
Jag tänkte testa biltemas torkarblad till veckan då ett torkargummi har lossnat en liten flärp på.. tänkte jag skulle limma innan besiktningen men.. jag slänger på biltemas.
Volvos egna går ju på 600kr för en sats. Bosch kostar ungefär lika mycket. Beställa från tyskland blir totalt med frakt ungefär detsamma.
Kändes så mycket pengar då det endast är en liten bit gummi som släppt som borde gå att limma.
av UnleashFusion
Orfeous skrev: sön 02 jun 2019, 18:02 Jag tänkte testa biltemas torkarblad till veckan då ett torkargummi har lossnat en liten flärp på.. tänkte jag skulle limma innan besiktningen men.. jag slänger på biltemas.
Volvos egna går ju på 600kr för en sats. Bosch kostar ungefär lika mycket. Beställa från tyskland blir totalt med frakt ungefär detsamma.
Kändes så mycket pengar då det endast är en liten bit gummi som släppt som borde gå att limma.
Biltemas funkar(håller iallafall runt ~1-2år sen kan gummit torka ut eller bli sliten). har man dock gott om tid för byte hade jag kunnat beställa från t.ex. mekster.se(bosch-märke) och skulle kosta mig cirka 230-300kr per sats.(+frakt)(hade jag köpt det via macken eller volvos egna hade det blivit runt 500-600kr..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Jag har även vart i kontakt med Phoenix gold […]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]