Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
Lucif3r skrev:
SubMarine skrev:Sitter inte immon i motorstyrboxen på M4.4? Vad gör att du tror att det är fel på styrboxen?
Det sitter en spärr i boxarna, jo... Men utan att gå in på detaljer(känsligt ämne..) så går det byta box på 96-98.
Får inte ihop det hur man skulle kunna byta box om en del av immon finns i boxen, och då utan att manipulera boxen såklart. Verkar ju inte särskilt robust :P
av ragz
Om membranet i wg går sönder, då borde väl laddtrycket oxå försvinna?? Eller tänker jag fel då??
Användarvisningsbild
av Lucif3r
SubMarine skrev:Får inte ihop det hur man skulle kunna byta box om en del av immon finns i boxen, och då utan att manipulera boxen såklart. Verkar ju inte särskilt robust :P
Att byta box betyder INTE att startspärren försvinner...
av SubMarine
Lucif3r skrev:
SubMarine skrev:Får inte ihop det hur man skulle kunna byta box om en del av immon finns i boxen, och då utan att manipulera boxen såklart. Verkar ju inte särskilt robust :P
Att byta box betyder INTE att startspärren försvinner...
Nej men då kan ju alltså ingen direkt stöldskyddande funktionalitet som berör immon sitta i boxen. Om man kan byta mellan boxar hej vilt så borde det räcka med att skicka in en viss signal på en viss pinne för att koppla förbi startspärren. D.v.s. att M4.4 enl detta resonemang antagligen bara tittar att den har en viss signal på en viss pinne för att tillåta motorstart.
av ragz
blir knäpp snart, nu har jag gått igenom allt, har provat bytt chip, kollat slangar å rör, men hittar inge fel nånstans :( den laddar upp till standardladd (0,25) direkt men sen är de tvärstopp
av ragz
nej de har jag inte gjort, vet inte hur man gör det, eller de jag inte vet är hur mycket man ska skruva på armen :)
av SubMarine
I slutet av youtube-klippet finns specifikationerna för hur mycket förspänning det ska vara:
av TobbeViktor
ragz skrev:jag har gått igenom slangar, bytt lmm å magnetventil, provade blåsa igenom ic'n å de verkar som de finns nåt litet hål i botten typ som ett dräneringshål på 2mm som de blåser ut luft igenon, ska de vara så ?? , kollade felkoder idag igen oxå å nu kommer de upp att den får alldeles för mycket sås.
Att den får för mycket bränsle borde ju tyda på att du har ett luftläckage nånstans.
Lambdan reglerar ju ett för högt syremässigt mätvärde med mer bränsle. När den inte kan reglera högre, så får du en felkod om det.
Vad hette felkoden?

Har felet funnits hela tiden, eller uppstått efter du kopplat in mätaren?

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]