Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Mät givaren! Jag har inga exkta värden här nu, men några hundra Ohm varm och några tusen Ohm kall är ett riktvärde.
Du behöver inte tappa vatten om du ska byta. Det rinner ut lite, men det är bara att fylla upp med nytt sen.
av anelar
Mätte upp 3,5kohm och enligt Haynes borde den vara 2500 +-300 så den ligger ju lite off. Kablaget verkade ok iaf så jag chansar på att byta sensorn.

/Anders
Användarvisningsbild
av boostofta
Det låter vettigt att byta den, den sätter endast felkod om du har kortslutning eller helt avbrott i kretsen till temsensorn.

Inte för att värdet avviker lite för mycket.
av anelar
Tänkte rapportera att bytet var enkelt utfört på 5 minuter med en 21mm tändstiftshylsa och ett ledat spärrskaft. Nu går den som den ska igen, stort tack för hjälpen.

Mvh,
Anders
av Monado
bytte du den som satte bakom insugsrören eller den som sitter på framsidan ov motorn?? Ska själv ge mig på det imorgon...
Tacsam för svar!!!
av Mr M
Den som sitter bakom motorn (mot torpedväggen)är för vattentempmätaren i mätarhuset i kupén.
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]