Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonasuppling
Okej tack :)

Kapar av 5mm då ungefär. Tänkte på en annan sak. När jag skruva loss torxen så ramla glasetluckan ner lite. Är det jobbigt och få den injusterad igen efter montering?
av jonasuppling
Martin skulle du kunna göra mig en tjänst. Mäta från kanten på den kapade klacken och fram till kanten på glaset. Så jag får exakt som din :) känns jobbigt om man kapar för korg eller långt
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kan mäta i kväll eller i morgon förmiddag, har tyvärr fel bil med mig idag.

Det är inga problem att trycka upp luckan och skruva fast den i rätt läge. Skruva i alla skruvarna löst och justera sedan in hörn för hörn när du skruvar in torxen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu var jag ute i gryningen och plåtade, tyvärr förstörde blixten bilden och jag var inte så sugen på att ha tackluckan öppen allt för länge i duggregnet, men det lär hjälpa dig på vägen iallafall. Jag lade måttstocken rakt emot den kapade klacken. Så klacken är alltså snedkapad, så att avståndet till kanten är lika långt oavsett var på klacken man mäter.

Bild

Det vore kul att se hur mycket som egentligen är kapat. Kan du måtta ut på dina och ta en bild innan du kapar dom?
Användarvisningsbild
av MartinS
Mattias_F skrev:Om det är som du säger så borde rimligtvis Volvo göra en service promemoria på förekommande fordon vid service då de nu är underrättade om bristen och bär ansvar för densamma.
Ja, det är MYCKET märkligt att det inte verkar finnas någon åtgärd i volvos datasytem kring detta. Min mekaniker gjorde denna åtgärd efter att Volvo centralt sagt att det löst problemet på en bil i Norge som haft samma problem. Detta var över tre år sedan, så det måste ju vara massor med XC60's som haft problem efter det. Det finns en till här på forumet som gjort modifikationen vad jag vet och det löste hans problem med läckage.
av ansjo
Hur ser det ut på nya XC60 som har taklucka?
Användarvisningsbild
av MartinS
Så det är taget cirka 8mm från hörnet ungefär?

Jag har kollat på en MY12, och den ser lika ut aom min MY09 iallafall.

/Martin
VOC Service

Troligen back up batteri byte och en uppdatering a[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Det man bör veta är att D5orna hos SPA h[…]

Recharge frågor

Nej, den ger 350.

skyltbelysning brunnit

Hade också problem med att mina glödlam[…]