Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Om skivorna är vinda borde du känna det om du snurrar på hjulet för hand. Det bör ta emot någonstans under rotationen.
Passa även på att lägga handen på fjädern medans du snurrar på hjulet, vibrerar det i fjädern kan det vara hjullagret som är kasst.
Bytte som sagt alla hjullager igår kväll och det löste inte problemet, men nu kommer det roliga!
Blev så jävla sur så jag bara rev allt och provade igen men det funkade inte heller så när jag hade bilen i luften så stämplade jag ut den så gott det gick, 270 stannade mätaren på (chippad)... sen slängde jag ihop allt hissade ner och körde ut skiten men då märkte jag att vibrationerna försvunnit!!
Har fan inte en aning om vad som hände eller vad som löste det men gud kanske gav med sig!
Problem solved, uppdaterar igen när jag kikat lite och tagit reda på vad det var eller om det börjar vibrera igen vilket det lär göra förr eller senare då okena fram är kassa :)
Lucif3r skrev:Ja, det var ju väldigt lustigt :???:
Nåja, hoppas det håller i sig då.

En annan sak som är lustig är att din hastighetsspärr är flyttad, det brukar man normalt inte göra vid chippning/mjukvarumodifikation.
Original är väl 240 eller 245km/h vill jag minnas.
Kollade upp det med BSR och den gammla cippningen ökade hastighetsspärren till 260 förut, nu har dom minskat den till 250, orginal är 240.
Fick felkod på Hastighetsgivare efter varvningen den kanske fick flipp och visade 10kmh fel ;) felkoderna var ej permanenta och gick att ta bort :)

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]