Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av joni1988
Har nu beställt lite stereo grejer till volvon, blir en Pioneer DEH-X8700Bt som kopplas till Mds Fanatic 6x9 högtalare i hatthyllan o sen 4 tums på framdörrarna :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Se till att skaffa ett slutsteg senare bara...
Oavsett högtalare och stereo så kommer det alltid låta apa utan ett slutsteg. Det är väl t om så att "billigt skräp" brukar kunna låta bättre än rejälare saker, om båda drivs av stereon.

Jag har själv gått från dubbla framsystem drivna av 120WRMS stycket, till orginalhögtalare utan slutsteg (med samma baslåda+tillhörande slutsteg) :P Funkar väl ok upp till samtalsnivå ungefär, sen börjar dom slå igenom och tappa kontrollen, och grinar efter mer effekt. Och det trots att jag klipper dom redan vid 100Hz, och har dragit ner basen väldigt mycket på dom...

Så njae, driva högtalare direkt på stereon är verkligen inget jag kan rekommendera.
av joni1988
Ljudkvaliten blev mycket bättre efter att jag bytte till en Pioneer stereo, innan hade jag en china skräp som stereo o den va ingen bra. Så om du har aldrig haft den stereon så ska du nog inte säga så mycket...:D
Användarvisningsbild
av SvenB
.
joni1988 skrev:Ljudkvaliten blev mycket bättre efter att jag bytte till en Pioneer stereo, innan hade jag en china skräp som stereo o den va ingen bra. Så om du har aldrig haft den stereon så ska du nog inte säga så mycket...:D
Nu pratar ni bredvid varandra. Lucif3r talar om att du får bättre ljud med slutsteg, och du joni1988 jämför "kinaskräp" med en Pioneer och konstaterar att det var en stor skillnad. Klart som korvspad, men med slutsteg blir det ändå bättre
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance