Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja man är verkligen sisådär kaxig när man sätter borren i bilen, men resultatet är värt varenda droppe av svett! :D
xerent skrev:
Alucinor skrev:Får jag besvära dig igen? Har sett fina beg Merac, men är även nyfiken på Erakir Black Chrome (Glossy Black verkade inte passa så bra). Hur skulle dessa två alternativ göra sig på Oystergrå XC70 (Tonat, vinge, svarta lister)?
Tusen tack på förhand! (W)
Ska fixa vid tillfälle. Vilken färg av Merac är det du efterfrågar?

Dom silverfärgade, tack.
Kanske bäst på pm/ny tråd så vi inte sabbar tråden med bilder som inte rör din bil? :-)
Alucinor skrev:
xerent skrev:
Alucinor skrev:Får jag besvära dig igen? Har sett fina beg Merac, men är även nyfiken på Erakir Black Chrome (Glossy Black verkade inte passa så bra). Hur skulle dessa två alternativ göra sig på Oystergrå XC70 (Tonat, vinge, svarta lister)?
Tusen tack på förhand! (W)
Ska fixa vid tillfälle. Vilken färg av Merac är det du efterfrågar?

Dom silverfärgade, tack.
Kanske bäst på pm/ny tråd så vi inte sabbar tråden med bilder som inte rör din bil? :-)
Det var du som började. Här har du bilderna!
Spoiler »
Jag har ju själv köpt begagnade Erakir och funderar på vilken version jag egentligen köpte - är det black chrome månne? :)
Spoiler »
Annars om jag missuppfattat och det finns ytterligare färger på Erakir så gör jag en ny bild åt dig.
StefanN skrev:Vingen passar minst lika bra på XC som på på vanliga V70. Ser väldigt tomt ut utan. :-)-)
Håller med! :)
C30robban skrev:Snyggt jobbat,verkligen stiligt :-)-) :-)-) Välkommen till Volvo Aviation !
Tack! Välkommen tillbaka, kanske bör tilläggas. Hade vinge på V70:n.
Perra83 skrev:Så där ska det se ut! Mycket snyggt.
Tack!
grillchips skrev:Ja man är verkligen sisådär kaxig när man sätter borren i bilen, men resultatet är värt varenda droppe av svett! :D
Ja, verkligen. Mer lär det bli. Tänkte försöka lägga silikon vid tätningen också. Misstänker att piratmonteringssatsen är skräp och kommer rosta annars.
poseidon skrev:Verkligen! Snyggt!
Tack!
Ronne skrev:Snyggt jobbat! :-)-)
Tack!
Ni som läser V70II/XC70II/S80N-forumet vet kanske redan att jag har köpt in holländska velourmattor från bilmattor-online.se.

Färgmatchningen är inte perfekt, men det är långt ifrån en katastrof! Det är en dämpad, matt beige som tur är.
Kvalitetsmässigt är den i paritet med Biltemas modellanpassade mattor (se viewtopic.php?f=56&t=104566). Inlägget för foten är inte jättesnyggt. Såg inte heller det innan jag beställde. Det kan gå att ta bort den dock, den är fastsydd ovanpå bara.

Bild
Bild

Jag ska försöka färga dem i en stor tvättmaskin åt lite mörkare mocca-hållet. Min tanke är att färga försiktigt i små steg, och kanske färga en, två eller tre gånger med lite färg i varje färgning beroende på resultat. Man vill ju inte färga för mycket, utan målet är att få en bättre matchning med omgivningen i kupén.
Bild
Det är nog rätt tveksamt om den färgen sätter sig på mattornas textil. Det avgörande är om det i grunden är ett naturfiber. Jag har haft vita bomullsskjortor jag försökt färga i mörkare nyans och sedan har det visat sig att skjortan är sydd med syntettråd så det blir vita "kontrast"-sömmar på skjortan...
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 39

Hade inget sådant verktyg.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]