NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja som rubriken lyder, har fått span på ett komplett set med dimljus till rätt pris. De kommer från en S40n och ska i så fall sitta på min V50 båda per-facelift. Men passar de rakt av?

De har ju helt olika yttre former så därav min fråga.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Jag tar inte gift på det men vill minnas att folk fått det att passa med smärre modifikation. Vad detta ingrepp innebär vet jag inte men har för mig att det bara var att borra ett nytt hål i "hållaren" på dimljuset för att passa mot bilens fästpunkt.

Så rakt av passar de inte, men folk (nåväl, någon enstaka iaf) har fått det att funka.
Ahaa! Alltid något, det vore trevligare med de runda eftersom de faceliftade har det. För en gångs skull hittade man ingen info alls på nätet, får prova att söka på engelska. =) Hittade en som fått dit DRL-ljusen på en -07 men de har ju stigit i pris så det inte är kul längre. :)
Jag har för mig att det var här på forumet som det var någon som fixat men det kan förstås ha varit på Swedespeed också.
MEN vad i tusan, sökte på "s40 fog lights on v50" och då, då, DÅ fann jag denna länk: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=41587

Måste ha gjort något fel i sökningen innan. :mrgreen:
Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]