Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Jag har det i min bil och hittills har jag fått sms uppläst bara en gång. Jag blev tillfrågad om jag ville få sms-et uppläst först. Många ggr får jag ett sms utan att bilen fattar det? Är det någon mer som har samma problem med detta?måste man registrera sig på nåt sätt för att det ska funka?
av MrAnderzon
sony skrev:Jag har det i min bil och hittills har jag fått sms uppläst bara en gång. Jag blev tillfrågad om jag ville få sms-et uppläst först. Många ggr får jag ett sms utan att bilen fattar det? Är det någon mer som har samma problem med detta?måste man registrera sig på nåt sätt för att det ska funka?
Ska ju komma ett gult brev uppe i hörnet och en signal när du går sms. Vill du få det uppläst är väl enklaste sättet att trycka på "speakknappen" och säga läs upp meddelande. Annars gå in på meddelande och tryck på läs upp. Telefon - meddelande - Läs upp . :-)-)
Användarvisningsbild
av sony
MrAnderzon skrev:
sony skrev:Jag har det i min bil och hittills har jag fått sms uppläst bara en gång. Jag blev tillfrågad om jag ville få sms-et uppläst först. Många ggr får jag ett sms utan att bilen fattar det? Är det någon mer som har samma problem med detta?måste man registrera sig på nåt sätt för att det ska funka?
Ska ju komma ett gult brev uppe i hörnet och en signal när du går sms. Vill du få det uppläst är väl enklaste sättet att trycka på "speakknappen" och säga läs upp meddelande. Annars gå in på meddelande och tryck på läs upp. Telefon - meddelande - Läs upp . :-)-)

Så det enda som krävs är uppkoppling via BT ?
av agb007
Är det iPhone så måste notiser på bt inställningarna var aktiverat.
Funkar bara på sms som kommer under färd, inte olästa när man satte sig i bilen
Användarvisningsbild
av hakank
Hur aktiverar man notiser i bt inställningarna på en Iphone?
Användarvisningsbild
av Kaikki
Men det kanske är skillnad på hur man har valt att koppla sin telefon i bilen. I min V40 kan jag ju välja mellan att koppla den som en mediaenhet eller som en telefon. Jag har också bara fått sms uppläst en gång och jag misstänker att detta görs när den är satt på telefon och inte som media.
Användarvisningsbild
av hakank
hakank skrev:Hur aktiverar man notiser i bt inställningarna på en Iphone?
Hittade. Man går in i BT, enheter och väljer bilen, slår på "Visa notiser"..
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Funkar inte på min heller, notisfunktionen ger enbart ett svagt "pling" när meddelandet kommer.
funktionen är aktiverad på BT i telefonen. (iPhone 5s, iOs 8.1.2)
av agb007
Mattias_F skrev:Funkar inte på min heller, notisfunktionen ger enbart ett svagt "pling" när meddelandet kommer.
Får du ett gult kuvert uppe till höger i mitt displayen?
Får du det så är det bara att trycka på Phone därefter meddelanden och läs upp.
Den läser inte upp per automatik.

mvh
agron
Användarvisningsbild
av Mattias_F
agb007 skrev:
Mattias_F skrev:Funkar inte på min heller, notisfunktionen ger enbart ett svagt "pling" när meddelandet kommer.
Får du ett gult kuvert uppe till höger i mitt displayen?
Får du det så är det bara att trycka på Phone därefter meddelanden och läs upp.
Den läser inte upp per automatik.

mvh
agron
Kollade nu och får nu ett popup meddelande i bilens display om inkommet SMS samt om jag önskar ha det uppläst!
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]