Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Lövet skrev:Du ser direkt om den har xenon genom att den har projektionsstrålkastare istället för reflektor. Och ja, helljuset på V60 är utmärkt.
Kan vara svårt att se på en "handlarbild", men jag tycker det ser så ut på den bil som jag har spanat in.
Jag frågade om den hade ABL och fick till svar att den inte hade det, men Bilia har haft fel förr. Flera gånger. ;-//
av mikebike
Hur ser begagnatmarknaden ut för närvarande?
En välutrustad XC60 D5 för knappt 200 000 borde väl vara lättare att sälja än en V60 T6 för knappt 300 000:-?
Användarvisningsbild
av MartinS
XC60 är het som få. Diesel är det som gäller. Summan av kardemumman är JA, en XC60 D5 bör vara lätt såld.

En någorlunda törstig bensin V60 är nog mer svårsåld.
av Lövet
I nuvarande väder kommer en xc60 i den prisklassen springa iväg i samma stund som den landat på Blocket.
av mikebike
Lövet skrev:I nuvarande väder kommer en xc60 springa iväg utan problem
Ja, det gäller att ha timing, bättre att sälja direkt efter Egon än att vänta till i juli. :D
av Lövet
Hade jag en 4wd bil nu som jag funderade på att sälja skulle jag slänga ut den omedelbums nu.
av mikebike
Lövet skrev:Hade jag en 4wd bil nu som jag funderade på att sälja skulle jag slänga ut den omedelbums nu.
Ja, det kostar ju inte många kronor att lägga ut en Blocketannons...

Skambud och biluppköpare får man räkna med förstås.
av Lövet
Tips är att bara ha mejl i annonsen inte telefonnummer. Du ser snabbt på mejlen vilka som är seriösa och värda att gå vidare med.

De som inte frågar efter något annat än pris - hoppa över dem. De är mycket ofta halvprofessionella bilhandlare som inte är intresserade av annat än att skambjuda. De mejlar på hundratals bilar om dagen.

De som du verkligen vill göra affär med är de som ställer specifika frågor om bilen.
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
Jag tänkte precis som ni gjorde nu när jag köpte V60. Att min XC60 borde vara skitenkel att sälja i rådande årstid/läge, men bortsett från uppköpare och lycksökare så har det faktiskt varit tunt med intresse. Visst begär jag en del för bilen, men en seriös intressent frågar först på bilen och pratar pris efteråt tänkte jag. Så gör jag själv iaf när det är något jag är intresserad av. Då spelar inte sista kronan så stor roll, bara man får det man söker så kan det vara värt lite extra.

Menade inte att sabba utsikterna för trådskaparen dock. V60 är ju en rolig bil, XC60 mer praktisk. T6 AWD dyr, men ack sån kärlek, D5 ekonomisk, men inte särskilt underhållande. Mina tankar då.
av mikebike
Nä, D5 är inte (heller) billig att äga. Skatten är nästan dubbelt så hög som för V60 T6, så det går jämnt upp med skillnaden i bränslekostnad eftersom jag kör ganska lite.
Sedan är dessvärre försäkringen dyrare för T6:an.

Jag knatade in hos Bilia tvärsöver gatan igår och de kunde kolla upp bilen jag hittade på en annan ort. Den har mycket riktigt aktiva Xenon-strålkastare. Dessutom skinnklädsel...
Idag dök det upp en annan på Blocket, i Enköping, som är duktigt välutrustad. Dessvärre har den även taklucka, vilket inte brukar vara kompatibelt med min lekamen. Annars den ett "fynd" för 284'
Fördelen med att leta efter T6:or är att de alltid är ganska välutrustade, det är tvärtom med A4 med fyrcylindrig motor.

Jag tänkte sätta ut min traktor för 199', med viss prutmån. Får jag den inte såld så skiter jag i det hela, jag tänker inte köpa någon ny bil innan jag sålt den gamla och jag tänker inte skänka bort den.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja