Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Detta klistermärke kom jag över för 8-10 år sen? Legat i min byrå låda alla dessa år.

Han som hade det fick det av sin far? som haft det väldigt länge?

Är det värt något tror ni? är det 80-tal? Det orangea som är lite varstans är nött...

Eller ska man lägga det på 240? från-85, kanske på handsfacket? Eller något annat ställe?

Bild

Ursäkta, dålig bild men världens svåraste objekt att fota innomhus :-o
En grov gissning - som gammal BILSPORTsläsare tycker jag stilen påminner om illustratören Löörs otaliga rubriker/logotyper som fyllde tidningen på 80-talet, undrar om inte Vallåkravolvogänget (Per Östman/och bröderna Bengt och Bertil Wilhelmsson) hade just "Volvo Customizing" som lite typ av ett varunamn?

Bild

Bild

Bild
P210 skrev:...undrar om inte Vallåkravolvogänget (Per Östman/och bröderna Bengt och Bertil Wilhelmsson) hade just "Volvo Customizing" som lite typ av ett varunamn?
Du har delvis rätt. Bröderna Wilhelmsson och Per Östman startade 1982 Handelsbolaget Vallåkra Customizing (som fortfarande är aktivt). Det gjordes, vad jag har läst, mest för att man skulle hålla reda på exempelvis priser från utställningar men också eventuella sponsorpengar.

/Håkan
Tack så mycket för svar!! :))

Då hade Jag lite rätt att det var från 80 -talet trots Jag inte ens var född under den tiden..

Det är nog inget värde i det klistermärket speciellt inte ioch med slitaget, Lite lur på om Jag ska låta den pryda handsfacket på min Volvo 244 -85 . :D
Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]

Byta torkarblad själv?

tack för alla svar!