Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ringde och bokade service idag på Bilia och har också tappat mitt "Volvomärke". Frågade om de kunde åtgärda det i samband med servicen och om det i så fall görs på goodwill. Beskedet jag fick var att det inte fanns någon "good will-notis" på detta och att de kan fixa det för ~350 spänn.

Jag undrade lite om detta alltså är något som Volvo tycker är normalt och då fick jag till svar "Tja, bilen är ju rätt gammal nu så sånt får man räkna med". Det är en 2011...

Bedrövligt dåligt. Får ta ett snack med dem face-to-face antar jag.
chrillo skrev:Ringde och bokade service idag på Bilia och har också tappat mitt "Volvomärke". Frågade om de kunde åtgärda det i samband med servicen och om det i så fall görs på goodwill. Beskedet jag fick var att det inte fanns någon "good will-notis" på detta och att de kan fixa det för ~350 spänn.

Jag undrade lite om detta alltså är något som Volvo tycker är normalt och då fick jag till svar "Tja, bilen är ju rätt gammal nu så sånt får man räkna med". Det är en 2011...

Man kan ju verkligen tycka att Volvo borde inse att det inte ser bra ut med en hyfsat ny bil (en 11:a är i mina ögon inte "en rätt gammal bil") där Volvomärket är helt eller delvis borta. Jag tänker inte ge 350 spänn för ditsättning av märket vid nästa service hos Bilia men väntar tills det blir lite varmare eller jag får tillgång till ett varmgarage. Ser onekligen lite billigt ut utan det blå märket :(, undrar om Rolls skulle ha samma syn på att deras stolta märke var helt eller delvis borta på deras bilar :wink:
Sceptic skrev:
chrillo skrev:Ringde och bokade service idag på Bilia och har också tappat mitt "Volvomärke". Frågade om de kunde åtgärda det i samband med servicen och om det i så fall görs på goodwill. Beskedet jag fick var att det inte fanns någon "good will-notis" på detta och att de kan fixa det för ~350 spänn.

Man kan ju verkligen tycka att Volvo borde inse att det inte ser bra ut med en hyfsat ny bil (en 11:a är i mina ögon inte "en rätt gammal bil") där Volvomärket är helt eller delvis borta. Jag tänker inte ge 350 spänn för ditsättning av märket vid nästa service hos Bilia men väntar tills det blir lite varmare eller jag får tillgång till ett varmgarage. Ser onekligen lite billigt ut utan det blå märket :(, undrar om Rolls skulle ha samma syn på att deras stolta märke var helt eller delvis borta på deras bilar :wink:
Det där är ju väldigt skumt! Enligt Volvo här i Karlskrona så byter de alla sådana emblem eftersom det är ett känt problem... Och de byter det dessutom gratis.
JONN36 skrev: Det där är ju väldigt skumt! Enligt Volvo här i Karlskrona så byter de alla sådana emblem eftersom det är ett känt problem... Och de byter det dessutom gratis.
Då ska jag meddela Bilia detta. Samtidigt kan man undra att om det är ett känt problem borde de kanske fundera på att byta till något bättre än ett klistermärke.
Hade idag bilen inne på service pga en otät o-ring till kylaren och frågade om man samtidigt kunde få ett nytt blått märke monterat, och det kunde man...på goodwill. Fick även läckaget fixat gratis på "maxitrygg", så tack Bilia :D

Hämtade idag bilen från servicen. Pratade nu med en annan servicetekniker som fixade märket på goodwill. Så allting gott, dock irriterad över bemötandet tidigare.
Sceptic skrev: undrar om Rolls skulle ha samma syn på att deras stolta märke var helt eller delvis borta på deras bilar :wink:
Troligtvis inte och skulle det hända hade de fixat bilarna utan att tala om det för kunderna.
Undrar om det låter likadant på SAAB-forumen? Det rullar väl knappt någon SAAB längre med det runda emblemet intakt?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]

Ardic 612D