- mån 12 jan 2015, 23:22
Nån nämnde Auris ovan. Jag hade en sån som hyrbil då Skodan var på plåtverkstad pga en lättare knuff bakifrån i en korsning. Den har på pappret 3 hk mer än Skodan men i verkligheten känns det som det fattas hälften. Orsaken är förstås avsaknad av turbo. Man ska växla ner för att nåt ska hända, hela tiden, och det känns inte direkt tidsenligt.
Men det var en vanlig 1.6:a. Hybriden är säkert bättre på den punkten, och så har den ju automatlåda också. Trampbil är inte kul.
Positivt med Auris var att den hade bra värme, väldigt bra faktiskt. Motorn blev varm illa kvickt och det kom rikliga mängder av det i kupén också.
Men jag skulle nog kolla på en korean före en japan i dagsläget, tror jag. Kia Soul är skittuff. :D
Men det var en vanlig 1.6:a. Hybriden är säkert bättre på den punkten, och så har den ju automatlåda också. Trampbil är inte kul.
Positivt med Auris var att den hade bra värme, väldigt bra faktiskt. Motorn blev varm illa kvickt och det kom rikliga mängder av det i kupén också.
Men jag skulle nog kolla på en korean före en japan i dagsläget, tror jag. Kia Soul är skittuff. :D
Skoda - Tyska delar i tjeckisk låda. :)