Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag tog in offerten från handlare i Gävle och Uppsala. Så gick att få ner priset även utanför "storstad".
Användarvisningsbild
av SvenB
Då jag köpte mina två senaste nya bilar tog jag in offert från två handlare. Tidigare har jag bara köpt nya bilar via ramavtal. Jag uppmanar TS att ta in från fler jag också.
av Uffepuffe26
Hej!

Jag säger som "kmi", bygg den bil du önskar på "Volvocars.se" sedan mailar du ut dem till 4-5 st ÅF, då kommer du få ca 8% på de kampanjpriser du ser på volvoshemsida.

Du ska inte acceptera det Bilia i Malmö säger, du kommer få rabatt hos Bilia också - garanterat - men kolla med fler det lönar sig!

/Uffe
Användarvisningsbild
av SvenB
Nej jag tror nog inte att det finns någon garanti på några 8%, kanske mer kanske mindre, men troligen får du rabatt.
av Mccartney
minus skrev:Hej, mitt första inlägg på forumet. Verkar finnas mycket kunnigt folk här så det ska bli spännande att se vad jag får för svar.

Jag har varit i kontakt med bilia Malmö och diskuterat ett köp av en V70 T5 business edition. Tillägg summumpaket, mörktonade rutor samt parkeringsradar fram. Vinterhjul ingår.

Bergart pris för bilen, innan någon förhandling inletts är 371.400kr. Då menar säljaren att detta är ett fantastiskt pris (ja vad annat kunde man vänta sig att han skulle tycka) då det i business edition ingår rabatt på summumpaketet, teknikpaket gratis, driver support gratis samt vinterhjul gratis.
Bygger jag samma bil utan att använda business edition, dvs ordinarie prislista så kostar den ca 410kkr.

Säljarens argument är alltså att bilens pris egentligen är 410kkr, och jag nu får den med "över 10% rabatt".

I många trådar tycker jag mig kunna se att ca 6-8 % ska en duktig köpare kunna pruta ner en ny bil... Är detta från "listpriset" som ingen någonsin förmodligen betalat, eller är det från "kampanjpriset" som bilen utannonseras från?

Om det påverkar då kommer bilen att köpas utan inbyte, utan lån/avbetalning.

Ja det blev långt detta. Ska bli intressant att höra hur ni lyckas när ni förhandlar.

Jag köpte en ny bil hos bilbengtsson i sjöbo och jag fick betydligt mer rabatt hos dem än vad jag skulle få hos Bilia i malmö. Så jag hade testat att åka runt och prata med försäljarna. Testa bilbengtsson och bilmånsson.

Mvh Minus NB
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
8 procent borde du kunna få utöver även om priset är sänkt med Business edition. Det är classic modellerna son det knappt går göra något på priset.
av perhall
Det här är ett verkligt fall från idag och gäller en BMW som min kollega ska skaffa som tjänstebil.
X1 20d xdrive. 299000
+ automat 9900 kampanj
+ krok 7500
+ xenon + nåt mer i ett paket 9990
= 327000.

Oprutbart enligt Bilia. 500 kr gjorde 7H bil.

Under eftermiddagen erbjuder en säljare ovan
+ navigationspaket (9900 ord minns ej typ 20000)
+ sportpaket med 18" m m (9900 ord 25000)
+ nya vinterhjul 17" run flat ord 19000
+ servotronic 2600

för 333000

två timmar senare samma erbjudande
+ stora navin
+ halvskinn

333000

skiljer ca 60000 i listpris mellan bästa och sämsta...

de sista två var lagerbilar men gjorde ju inget MY15 och mer grejer på än önskat
Användarvisningsbild
av Rillee
Ibland jag så less på det här med rabatter och pruta man känner sig bara lurad. Hade nästan varit bättre om det fanns ett bestämt pris som alla fick betala.
av kmi
Rillee skrev:Ibland jag så less på det här med rabatter och pruta man känner sig bara lurad. Hade nästan varit bättre om det fanns ett bestämt pris som alla fick betala.
Bare på ICA och Biltema det inte går at pruta :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Rillee skrev:Ibland jag så less på det här med rabatter och pruta man känner sig bara lurad. Hade nästan varit bättre om det fanns ett bestämt pris som alla fick betala.
Skulle alla ha samma pris rubriceras det som priskartell vilket inte är tillåtet.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]