Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av minus
Hej, mitt första inlägg på forumet. Verkar finnas mycket kunnigt folk här så det ska bli spännande att se vad jag får för svar.

Jag har varit i kontakt med bilia Malmö och diskuterat ett köp av en V70 T5 business edition. Tillägg summumpaket, mörktonade rutor samt parkeringsradar fram. Vinterhjul ingår.

Bergart pris för bilen, innan någon förhandling inletts är 371.400kr. Då menar säljaren att detta är ett fantastiskt pris (ja vad annat kunde man vänta sig att han skulle tycka) då det i business edition ingår rabatt på summumpaketet, teknikpaket gratis, driver support gratis samt vinterhjul gratis.
Bygger jag samma bil utan att använda business edition, dvs ordinarie prislista så kostar den ca 410kkr.

Säljarens argument är alltså att bilens pris egentligen är 410kkr, och jag nu får den med "över 10% rabatt".

I många trådar tycker jag mig kunna se att ca 6-8 % ska en duktig köpare kunna pruta ner en ny bil... Är detta från "listpriset" som ingen någonsin förmodligen betalat, eller är det från "kampanjpriset" som bilen utannonseras från?

Om det påverkar då kommer bilen att köpas utan inbyte, utan lån/avbetalning.
Ja det blev långt detta. Ska bli intressant att höra hur ni lyckas när ni förhandlar.

Mvh Minus NB
Senast redigerad av 1 minus, redigerad totalt 0 gånger.
av thewhitecar
Hej TS
Har beställt och inväntar min nya bil om ca 3v lev.

Prova kontakta olika säljare och bestäm vad du vill utrusta med ,varje pkt är 10.000-men du kanske inte behöver hela pkt-et,
kanske enbart eletriska baklucke öppnaren och inte hela paketet
-olika säljare pratar om (mailar)om olika rabatter osv -vad som är inntresant är vad som står längst ner till höger !!
-Vissa lagerbilar med udda spec och "fel" färg verkar som det går att få bra pris på !!
-reagerade tidigare på en T5 svart -14 via volvocars
Lycka till !!
av Droopy
Bilen är ju som sagt redan rabaterad och då haf då jag sällan lyckats få till något annat på priset, vissa här sägs ju ha kunnat använda sig av ramavtal på redan rabaterade bilar, det skulle innebära att jag själv då skulle få ytterligare 12% på ditt pris tex. Men så fungerar det såklart inte ( fast vissa verkar få till det ). Det jag brukar försöka med utöver är tex räntan, försäkring, service, tillbehör osv osv osv, fick tom hotellnätter en gång.

Det går alltid att försöka förhandla sig till något annat, prova kostar ingenting och självklart ska du försöka få ytterliga rabatt på priset.
Sedan kan du ju alltid försöka få pris hos någon annan ÅF, här uppe i Svall är de meningslöst att klla med tex Hudik, Ö-sund el H-sand, man får alltid samma pris. Men jag vet flera här uppe som åker till Audis återförsäljare neröver i Landet och tjänar 10,000 till på kampanjade bilar.

En kollega köpte både en A6a Allroad och A3a hos samma handlare runt Strockholmsområdet någon stans och sparade 26.000 jämför med här i stan, så viss gårr det ibland.
av kmi
Du kan få 6-9% rabatt på business edition alt efter bilmodel Og endnu mere på utrustning.
Jag lavede en bil på volvocars.se og sendte den ud til 5 bilhandlare i Skåne. Volvo bilhandlaren i Malmö var absolut dyrest.
Hörby, Ängelholm och Kristianstad var nästen identiske.
Dog ville bilhandlaren i Malmö efterföljande matche min offert, vilket jag ikke tog imod, da han både kunne have givet mig ret pris fra början.
Användarvisningsbild
av SvenB
minus skrev: Om det påverkar då kommer bilen att köpas utan inbyte, utan lån/avbetalning.
Nej det brukar inte påverka nu för tiden. Inbyte kanske om det är en bil som handlaren inte kan göra business på. Men avbetalning är en bra affär för Volvohandlarna.
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag hade aldrig köpt en kampanjbil utan minst 8% på kampanjpriset.
Kampanjen är satt av Volvo och inte återförsäljaren så du har fortfarande ÅF-marginal att pruta på kampanjpriset.
av Linqid
Som crumpets säger, BE-kampanjen är garanterat sponsrad av VPS centralt och inget som belastar ÅF, så visst ska du kunna pruta på kampanjpriset. Framförallt på en så gammal modell som V70 trots allt är. När vi tittade på ny bil nyligen fick vi efter lite prutande offerter på en ny V60 Ocean Race BE med ca 8% på kampanjpriset. På den BMW vi tillslut valde fick vi något mindre, men ändå under kampanjpriset. Pruta!
Användarvisningsbild
av joel80
Jag fick ner mitt pris på en V70 D3 med Dynamic Edition-kampanjpriset med ca 8%. Jag gjorde så att jag tog in offert på samma konfiguration från 3 olika handlade.. Då kunder jag pressa priset hos den handlare jag ville handla hos (p.g.a närhet till handlaren).

Ta in pris från flera handlare.. Sen kör du en omgång runt och ser om någon är intresserad av att sänka till under den lägsta för att få en affär.

Du verkar för övrigt ev sakna VOC i din konfig. ;) Eller ingår det i nått av paketen du valt?
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag föreslår samma sak som bla Droopy och Joel80 - kontakta olika ÅF.
Jag kontaktade två olika ÅF med samma konfiguration som jag byggt på " Bygg Din Volvo". Det visade sig att rabatten var bra mycket högre hos en av dessa ÅF.
När jag la fram denna procentsats hos den andra ÅF där jag ville köpa bilen för att slippa åka en längre sträcka för detta bilköp så fick jag den högre procentsatsen även hos denna trots att det skulle vara " omöjligt" inledningsvis ( det skilde 4.3% från ursprungsbudet mellan dessa ÅF )
Jag är av uppfattningen att kampanjer sker centralt från Volvo, bilen jag köpte var det kampanj för vissa paket bla (Business Edition Pro, vinterhjul, fast dragkrok) detta gick helt utanför det priset jag förhandlade om. Dessutom fick jag högre rabatt på vissa tillbehör som jag kompletterade med.
Nu har jag visserligen XC70, om det kan skilja något i rabatten i förhållande till V70 ska jag låta vara osagt, rådet är ändå att kontakta flera ÅF.
av Nicco
Jag fick mer än 8% rabatt på bil med BE PRO. Det blev lite olika rabatter på bilens grundpris och tillvalsutrustning, ingen rabatt alls på tillvalspaket. Men skillnaden mellan överenskommet pris och handlarens listpris på bilen blev hur som helst över 8%, så visst går det att göra en deal även på bilar med utrustningserbjudanden.

Jag kollade med några handlare utanför Stockholmsområdet och där var det riktigt tjurigt att få ner priserna, så det lönar sig nog att gå till handlare som ligger i områden med tuffare konkurrens.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]