Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag har en v70 2,0 se och jag har försökt att hitta en sida eller bild på hur jag ska sätta dit en extra baklampa högst upp i bakljusen, det enda jag vet är att jag ska fästa fast lamphållarna där men skulle gärna vilja ha någon bild så jag ser hur jag ska göra
Användarvisningsbild
av Nexus
Vad har du tänkt montera för lamphållare ? Jag har en hållare som brukar sitta för p-ljus i extraljus. Enkelt bara borra hål i baklampa trycka i hållaren sen dra kablar genom befintlig hål i karossen och koppla på ordinarie bakljus. Det ger sig när du lossar övre delen på lysena. Då ser du hur du ska göra :D
Användarvisningsbild
av Nexus
japp det lossar du genom ta bort kåpan för högtalaren. Sen Har jag för med det är 8 mm på de 2 muttrarna som håller övre delen. En lång 8mm hylsa är att föredra men går även med en ringnyckel.
Ska leta lite på forumet då jag vet att ämnet har diskuterats förut :-)-)

Hitta inte länken då svenska 85x70 har gått i soptunnan.

Jag borrade där jag markerat med en pil på bilden så kommer man innanför "packningen" till bakljuset
Bild
Klicka på bilden för större
Användarvisningsbild
av Alfredo
På en Volvo 140 jag hade monterade jag ett kurv extraljus, dagens backlamor tycker jag inte lyser ett skit.
Användarvisningsbild
av Nexus
Ok lycka till. De såg onödigt krångliga ut men det får du nog till :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Härifrån köpte jag mina http://www.lastbilsgrossisten.se/ej-mod ... ampor.html

Säg till om du ska beställa så delar vi frakten . Jag vill ha några till :-)

Eller du bor kanske nära någon återförsäljare`? http://www.lastbilsgrossisten.se/conten ... forsaljare

Alfredo. Han ska koppla in lampor längst upp i ordinarie baklampor enligt bild som jag lånat från en forums medlem ....

Bild

Nu till nästa problem. Tog av rem igen och no[…]

Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman […]

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!