Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lampan tändes igen efter några dagar med kod P1672.
Gjorde rent gasspjället som var lite skitigt, släckte koden med programmet (tidigare nämnt i trådarna).
Ingen felkod har återkommit efter detta.
Beställde en beg. (har inte fått den ännu) KAMSTÄLLNINGSVENTIL med följande märkning
1275578
INA F-347042
GERMANY
HRG 13.100 158
Har även köpt en packning till den.
Behöver jag den inte kanske det finns någon som vill köpa den.
Har även köpt en WiFi OBDII avläsare som fungerar bra med min bil.
Nu har jag fått kamställningsventilen och rengjort den med bromsrengöring kopplat till batteriet (enligt förfarandet i några andra trådar) det klickar då i den vid ström på. Skall blåsa ur den med tryckluft samt hälla i motorolja samtidigt som jag kopplar den till batteriet.
Har inte kollat den på bilen då inga felkoder har visat sig på ett tag.
Är det någon som är intresserad att köpa den + ny packningen 500:- + porto frakt så meddela.
Kan även läsa ut felkoder i södra Stockholm billigare en Mekonomen om det är någon som är intresserad.
Senast redigerad av 1 Mulan, redigerad totalt 0 gånger.
Mulan skrev:Nu har jag fått kamställningsventilen och rengjort den med bromsrengöring kopplat till batteriet (enligt förfarandet i några andra trådar) det klickar då i den vid ström på. Skall blåsa ur den med tryckluft samt hälla i motorolja samtidigt som jag kopplar den till batteriet.
Har inte kollat den på bilen då inga felkoder har visat sig på ett tag.
Är det någon som är intresserad att köpa den + ny packningen 600:- + porto frakt så meddela.
Kan även läsa ut felkoder i södra Stockholm billigare en Mekonomen om det är någon som är intresserad.
Kan du länka till delen i fråga så man kan få se hur den ser ut?
andy78 skrev:Hur fungerar den, baserar den siganlen på trycket från oljan?
Det är ju små hål undertill.
http://i.ebayimg.com/00/s/NTYwWDc5Ng==/ ... z/$_12.JPG

Skruvade du loss hela plattan eller lossade du bara solinoiden?
Du vet nog mer om bilar än vad jag gör.
Men som jag har förstått det baserar den signalen på trycket från oljan.
Jag har inte rört den som sitter på min bil då inga felkoder har uppkommit på några veckor, den sitter annars med 4 bultar under plastkåpan samt en kontakt. Där finns även en lite packning med en sil på.
Jag hade beställt en extra beg. som jag då ej har någon användning av som det verkar.
Jo så är det nog, det är nog av eller på när trycket kommer och går.
Skulle inte förvåna mig om det där små hålen koksar igen lite när bilen börjar bli till åldern.
Så att det bara är att ta isär och göra rent.
Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]

Nu har jag tagit loss och rengjort valven där[…]

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]