Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Dyrebrant skrev:Var sitter airbag-styrenheten på en V70N 2001 ??

/ Jimmy
Vad har hänt som gör att du måste "ta tag" i den ?
Otroligt sällan dom strular......
Bara nyfiken ;-)
av Dyrebrant
Lampan började lysa precis innan jag skulle besikta bilen. Fick förstårs en 2:a på det. Åkte raka vägen till Volvo. Dom kopplade in bilen på sin dator och dom fick fram att styrenheten var trasig. Dom skulle ha ca 7000:- för e n enhet men jag köpte en begagnad på bildelsbasen för 400:- Idag lördag ska jag koppla in den och hoppas på att lampan slocknar så jag kan åka in och släcka tvåan.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Dyrebrant skrev:Lampan började lysa precis innan jag skulle besikta bilen. Fick förstårs en 2:a på det. Åkte raka vägen till Volvo. Dom kopplade in bilen på sin dator och dom fick fram att styrenheten var trasig. Dom skulle ha ca 7000:- för e n enhet men jag köpte en begagnad på bildelsbasen för 400:- Idag lördag ska jag koppla in den och hoppas på att lampan slocknar så jag kan åka in och släcka tvåan.

Det låter som ett vågat försök, men hoppas du lyckas!! Du måste släcka srs lampan med felkodsläsare av något slag...
Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]

Nu har jag tagit loss och rengjort valven där[…]

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]