...

Moderator: Moderatorer

av Slug
Folk som kör för sakta och inte tål att bli omkörda,utan att det ska blinkas å ha sig. Hände mig för 5min sen stannade och gick ut för att höra mig för vad problemet var men då tittades det rakt fram och kördes bara.
av Lövet
Slug skrev:Folk som kör för sakta och inte tål att bli omkörda,utan att det ska blinkas å ha sig. Hände mig för 5min sen stannade och gick ut för att höra mig för vad problemet var men då tittades det rakt fram och kördes bara.
Exakt samma sak hände mig för en timme sedan. Gubbe i medelåldern. Det bara stank "du ska minsann inte tro att du kan köra om".
Det var naturligtvis ingen fara för honom eller nåt möte eller liknande utan gubben skulle bara hävda sig i sin lilla Auris.
Eftersom jag hade barnen med mig stannade jag inte eller dylikt.
Folk som inte förstår att jag har inryckning till brandstationen vid larm och vill köra om.
Ofta arga miner när man kör lite snabbare än tillåtet inne i byn. Dom där låtsaspoliserna :roll: :roll: :lol:
Gående som går mot röd gubbe när det kommer bilar. Igår tutade jag på en gubbstrutt som släntrade över mot rödgubbe. Direkt efter blev det rött för mig vid nästa trafikljus. Då gick gubbstrutten fram till mig och knackade på rutan och frågade om jag var stressad och att jag borde visat hänsyn! Jag svarade att jag var stressad men inte tillräckligt stressad för att bryta mot rödljus. Jag hade firmabilen och han tyckte väl att han gott kunde läxa upp en sketen och lågt stående offentliganställd som fick sin lön från hans skattepengar. Asså... jag blir så jävla frustrerad över sånt här. Inte att han gick mot rött och att jag fick bromsa för honom. Näe, det skiter jag i. Det jag retar mig på är attityden att det var JAG som var boven och inte han. Hur i helvete får man in i huvudet på en sådan gubbjävel att det var HAN som gjorde bort sig som gick mot rött och att han skall vara glad för att jag tutade och uppmärksammade honom på faran? Ska man behöva kidnappa sådana här individer och binda fast dem på en stol i en övergiven industribyggnad och banka in konceptet i skallen på dem?
Användarvisningsbild
av joel80
Vi får köra lite Clockwork Orange-stuk på det hela men med alla dashcams-filmer! Hahaha..
Användarvisningsbild
av SvenB
vetten skrev:Gamla gubbar du vet, går inte att lära om :-O)
Finns det någon nu levande som inte vet vad rött ljus betyder. Med tanke på att "Lära om gamla gubbar". Hmm. :-(O)
  • 1
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 552
Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?