Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Märkligt. Jag har haft två V50, båda har haft armstöd bak. Även denna på bytbil.com verkar ha det, så jag var övertygad om det var så på alla. Men jag har upptäckt att det måste vara tillval eftersom ni bevisat det. :wink:
http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v50/z ... hf3AAAULQA_!

Jag blev osäker eftersom man som jim skrev, aldrig sitter där bak. Jag var tvungen att gå ner i garaget och titta. Ursäkta dålig bild, men armstöd med mugghållare har jag.
Bilagor
IMG_0228.JPG
IMG_0228.JPG (912.72 KiB) Visad 370 gånger
Användarvisningsbild
av erikaak
Jeg har også midtarmstøtte bak. V50MY12 Classic Momentum ("Limited edition").

:!: Korreksjon! :!: Dette stemmer ikke!! Jeg har kjørt rundt ett år og trodd at jeg hadde det. Sløvt, men slik blir det når man alltid sitter bak rattet.
Jeg har ikke midtarmlene bak! :roll:
Senast redigerad av 2 erikaak, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu har jag tittat lite. På min beställning av MY10, som var en lagerbil, står mycket riktigt "Mittarmstöd med mugghållare" som option. Det kostade 500:-. Även i produktbladet över V50 Classic från 2012 står mittarmstödet bak som tillval för 800:-. :D Frågan är varför det inte var standard på Classic när man plockade in så mycket annat. Ännu mer förvånande är att inte R-design hade det ??:-/
Användarvisningsbild
av Perra83
Se där ja! Gött att få se, tack!! Svärfar är inne på sin tredje V50 2009 2010 2012 och ingen har haft armstöd men ingen har varit beställd från fabrik. Dessa hundralappar är det helt klart värt :wink:
Användarvisningsbild
av Snacksalig
När blev V50 Classic - My11 eller my12?
Oavsett så tror jag att du byter ned dig komfort och kvalitetsmässigt, och även om du får en något nyare bil, så byter du dig till en äldre bilmodell. S40 kom väl kring 2004, om jag inte minns fel, mot S80n kring 2007.
Värdetappet dem emellan lär också på sikt vinnas av den nyare bilmodellen, så inget att spara där.

Är det verkligen så hemskt att skatten gått upp 800 kr per år? Det är ju bara 67 kr i månaden. Att jämföra med ett nr av ViBilägare, eller varför inte en burk Staropramen i veckan...
Användarvisningsbild
av SvenB
Snacksalig skrev:När blev V50 Classic - My11 eller my12?

Är det verkligen så hemskt att skatten gått upp 800 kr per år? Det är ju bara 67 kr i månaden. Att jämföra med ett nr av ViBilägare, eller varför inte en burk Staropramen i veckan...
V 50 blev Classic MY12
Det är droppen som får bägaren att rinna över. Du får ganska många Staropramen för 4 600:-. Sedan när "Classic" får börja betala skatt får du fortfarande en drös ölburkar för de 3 400:- som skiljer i skatt. :D
Användarvisningsbild
av Snacksalig
SvenB skrev:
Snacksalig skrev:När blev V50 Classic - My11 eller my12?

V 50 blev Classic MY12
Det är droppen som får bägaren att rinna över. Du får ganska många Staropramen för 4 600:-. Sedan när "Classic" får börja betala skatt får du fortfarande en drös ölburkar för de 3 400:- som skiljer i skatt. :D
Jag tyckte någon skrev att skatten för V70in hade gått upp från 3800 kr till 4600 kr per år. Det blir 800 kr per år.
Kostar verkligen V50 bara 1200 kr per år i skatt? Oavsett, så skulle nog jag tycka att V70 är värd de extra pengarna jfr med V50. Jag har kört många mil i dem båda, och det är eoner av skillnad. Främst inom komfort och utrymmen. Kvalitet kan jag inte uttala mig om, men V50 känns mindre kvalitativ, enligt mig.
av refbob
Man får vad man betalar för. V50 är mindre och är minde bekväm ljudmässigt m.m. V70 går ju som loket på vägen. Visst det kostar en del att åka bra som i V70. Jag skulle gärna ha ett rymligare/större baksäte än vad Volvo har. Min sambo har en "gammal" Opel Vectra-06 2.0T. Det är mycket bil för pengarna med en kul motor (lättare bil) och mera plats än i en en V70. Här har du en sparbössa jämfört med en Volvo. Den är jämförbar komfortmässig med en V50 med buller m.m. Men har en massa mera utrymme. Jo vi har barn och 2 normalstora hundar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]