Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ägde jag en skrot och mina anställda betedde sig på det sättet skulle jag polisanmäla dem. Det tror jag de flesta ägare skulle göra också varför jag inte riktigt köper "jag jobbar på skrot" argumentet.
Men inte en chans. Det finns en marknad för att sälja grillar och dom är uppenbarligen jätteenkla att plocka av. Vem köper 7 smutsiga grillar och sätter upp på väggen? Det är packet som stjäl som förvarar smutsiga grillar som tavlor på väggen "som en kul grej".

Det är iallafall min fulla övertygelse.
mattish skrev:Polisen har plockat tjuvarna som stal farsans grejjor. Anledningen till att dom kopplade det till farsan var att dom snodde GPSen också och där var hemadressen inprogrammerad. Smått klantiga tjuvar, men strålkastarna och grillen var väck.
En uppdatering på detta:
Strålkastarna hittade vi uppe i skogen tre månader efter stölden. Inlämnade till polisen som hittegods och nu har vi fått tillbaka dom eftersom ingen gjort anspråk på dom.
Vad ska man göra med två kompletta xenonstrålkastare till en V60 upp till MY13 ?
mattish skrev: Vad ska man göra med två kompletta xenonstrålkastare till en V60 upp till MY13 ?
Sälja dem till någon som fått stenskott
Skrotar är mycket mer uppstyrda och reglerade nu än för 10-20 år sedan. De större skrotarna har ekonomiansvariga med exakt koll på vad en bil kostar att köpa in, hur mycket manstimmar det har gått för att demontera, och hur mycket som sedan kan säljas. Bilen är beskriven när den köps in och ledningen vet vad som kan säljas. Småsaker går nog att plocka men även där råkar den som håller på med sånt snabbt i vanrykte.

Små skrotar blir mer och mer ovanliga...
PH
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Jag jobbar inte med bilar utan andra maskiner. M[…]

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]