Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Axan
Tack så mycket för all info. Jag ska fundera lite till hur jag ska göra. Någon som vet var man kan få tag på serviceprotokoll till 2.4D? Dvs vad som görs vid varje service.
av berrabus
CMD skrev:
berrabus skrev:Sanning med modifikation de där. Jag åker faktiskt XC70, inte V70! ;)
Sry, är väl en tvåstegsturbo i XC70? Same same but different :D
av CMD
Axan skrev:Tack så mycket för all info. Jag ska fundera lite till hur jag ska göra. Någon som vet var man kan få tag på serviceprotokoll till 2.4D? Dvs vad som görs vid varje service.
Närmaste Volvo-verkstad?
berrabus skrev:
CMD skrev:
berrabus skrev:Sanning med modifikation de där. Jag åker faktiskt XC70, inte V70! ;)
Sry, är väl en tvåstegsturbo i XC70? Same same but different :D
Ska fundera på de! ;) Mycket möjligt de där med turbon, har inte grävt ner mig i ämnet faktiskt. Karaktären på motorn är hästlängder bättre iaf i XC70:n! :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Perra83 skrev: Dörrarna är riktigt plåtiga och inredningen är inte så värst behaglig ens med skinn. Inget armstöd i baksätet (iaf inte i Classic)
Märklig V50 du måste råkat ut för. Jag har haft två V50. De hade/har båda mittarmstöd med mugghållare, och den jag har nu är just en Classic :roll:
Användarvisningsbild
av gooose
Jag kan bara säga att åk ut till en handlare och provkör en bil som du kan tänka dej

den "lilla"dieseln kan vara några kronor dyrare i service kostnad men den drar oxo något mindre om du kör den som den skall köras

Problemet är väl att du är van vid lite mer kraft och kanske kommer att gasa den svagare motorn något mer vilket ev gör att den kanske kommer att suga i sej lika mycket som den du har idag
o då är väl vitsen med bilbytet snart utraderat utan den minskade fordonsskatten

Räkna på det totala Service,skatt, bränsle hur mycket kommer det att skilja ??

//Gooose
Användarvisningsbild
av erikaak
Min erfaring etter ett år med en MY14 V50 D2 er at denne motoren passer bilen veldig bra. Absolutt nok krefter til vanlig kjøring og jeg gjør også en del forbikjøringer i perioder, uten problemer. Nå kjenner jeg riktignok veiene veldig godt, med de fordelene det gir. Jeg har også kjørt bilen 99% av tiden alene uten mye stash i bagasjerommet. Forskjellen når man er 4 i bilen med litt bagasje er absolutt merkbar.
Kvalitetsfølelsen synes jeg absolutt er ok, men det merkes jo naturligvis litt på design innvendig at det er en gammel modell. Synes den holder seg godt jeg, og er overraskende god å kjøre. Med sommedekkene er den direkte morro! :)
Användarvisningsbild
av Perra83
SvenB skrev:
Perra83 skrev: Dörrarna är riktigt plåtiga och inredningen är inte så värst behaglig ens med skinn. Inget armstöd i baksätet (iaf inte i Classic)
Märklig V50 du måste råkat ut för. Jag har haft två V50. De hade/har båda mittarmstöd med mugghållare, och den jag har nu är just en Classic :roll:
I baksätet? Det är svärfars V50. Tror den är byggd 2012-2. Den har väldigt mörkt skinn.

Sökte nu på V50 Classic på blocket i hela Sverige. Ingen av de tio första har armstöd i baksätet. Min V60 har armstöd med mugghållare och prylfack.
Senast redigerad av 1 Perra83, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Perra83 skrev:
SvenB skrev:
I baksätet? Det är svärfars V50. Tror den är byggd 2012-2. Den har väldigt mörkt skinn.
Jag har inge armstöd i backsätet på min. Men vem bryr sig, där sitter aldrig jag :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
jimlindeborg skrev:
Jag har inge armstöd i backsätet på min. Men vem bryr sig, där sitter aldrig jag :-)-)
Inte jag heller så ofta. Det är väldigt sköt när man väl sitter där. Jag ser gärna att passagerarna har det bekvämt. Så fruktansvärt tomt utan armstöd bak. Han man väl haft det tror jag att man vill fortsätta ha det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]