Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fyrahjul
Har funderat lite kring den digitala instrumentpanelen i min V60. Det finns ju olika teman där. Borde ju gå för Volvo att komma med flera teman till detta? För det är ju vad jag förstår bara en mjukvara i en hårdvara. Är det någon vet något kring detta? Dvs om nya teman är på väg eller så?

Är ju inget världsviktigt. Men tycker hela grejen med att kunna ändra tema är genialiskt. Du kan ju själv välja utseende. Här har Volvo verkligen tänkte helt rätt, det ligger i tiden att låta användare själva bestämma och personifiera sitt interface. Jag arbetar själv med user interface. Personligen tycker jag att performancetemat är absolut snyggast, det ser riktigt bra ut. Dom andra två är lite sådär. Men helt klart är jag väldigt nöjd med att jag valde till detta istället för dom gamla analoga mätarna som har hängt med sedan efterkrigstiden :) Visst kom den digitala i och med MY14?
JA det kanske hade vart trevligt om det fanns samma färger till mätarern som det finns till belysningen inne
Mhjelm det de pratade om senare i tråden är innerbelysningen i taket! Den går på V40 att välja färg på.
Det tema du visar i din bild är sport-temat. Det går att byta mot två andra teman, tror jag väl även på V70.
Det görs på V40 i alla fall genom att den spaken du har till vänster om ratten klickar du på knappen rakt på spakens ände, rullar dig fram till "teman" och byter mot t.ex. elegance eller eco :)
Ni som har V40. Vad kan man välja för färger på belysningen? Är det belysning i handtag, sidofack och golv också? Tycker det är väldigt dålig färg på denna stämningsbelysning i min V70. Den är vit-blå, ska enligt Volvo vara krispig. Det ger en kall och omysig känsla i kupén (har ljus inredning). Skulle vilja haft röd eller gul färg istället.

Ni som har V60, är den lika kall vit-blå i era bilar?
D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]

Vilken mjukvara har ni?

Ja men ca 3 veckor efter release datumet (2 juni)

Fick en leverans med lite smaskens, det blir att t[…]