Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har man rätt försäkringsbolag behövs ingen tilläggsförskring för att slippa självrisk vid kollission med vilt då det auomatiskt ingår för alla som är försäkrade hos dem.
Och nej, det är inte Volvia eftersom de var för dyra på min bil.
Perra83 skrev: Självriskeliminering vid djurkollision kommer bara att kosta ungefär som 1st helförsäkrings premie om ja kör bil tills det att jag blir 70år.
Jovisst är det så. Men det jag menade var att det är förutsättningen att det inte kostade något. Det är ju inte alla som tänker på att komplettera med tillägg.
berrabus skrev:Har man rätt försäkringsbolag behövs ingen tilläggsförskring för att slippa självrisk vid kollission med vilt då det auomatiskt ingår för alla som är försäkrade hos dem.
Och nej, det är inte Volvia eftersom de var för dyra på min bil.
LF har 0:- i självrisk vid djurkollision plus att de liksom för dig var avsevärt billigare än Volvia. LF är väldigt starka här länet sa min bilförsäljare till mig när jag köpte bilen och han frågade vad jag skulle ha för f-bolag. Han sa också att de (Volvo åf) hade påtalat det för Volvia att de skulle se över sina premier. Man får väl kolla om något år igen.
perin skrev:LF har 0:- i självrisk vid djurkollision plus att de liksom för dig var avsevärt billigare än Volvia. LF är väldigt starka här länet sa min bilförsäljare till mig när jag köpte bilen och han frågade vad jag skulle ha för f-bolag. Han sa också att de (Volvo åf) hade påtalat det för Volvia att de skulle se över sina premier. Man får väl kolla om något år igen.
Då det ändrar sig från år till år och handlar om ganska stora skillnader så kollar även jag varje år.

Folksam var klart billigast på denna V70 för mig och äve de har 0:- i självrisk med vilt.

Har inhandlat en tillfällig bil (V70 -01) och på denna är LF billigast så samma person, samma adress, V70 men olika årsmodeller skiljer det sig åt mellan bolagen.
Droopy skrev:
oldtimersmc skrev:Ja den där kommer att lösas in, och du kommer att få ta en tuff fight med försäkringsbolaget som kommer att påstå att bilen är värdelös...

Jag tror han skiter fullständigt i försäkringsbolaget och bilen, jag tror snarare TS är glad att han lever. Det är bara en plåtburk det handlar om och försäkringsbolagen sätter ett marknadsmässigt pris vid inlösen. Dom är inga bovar som försöker lura folk som du verkar tro hela tiden.
Inläggav Desmodue tis 30 dec 2014, 09:15

Jag fick en ung kille rakt i sidan på en av våra bilar och den värderades lite lågt av försäkringsbolaget, vi lät Motormännen göra en oberoende besiktning som båda parter var tvungna att godta och den blev rätt mycket högre.

Droopy du tror och jag vet , en djävla skillnad.
Har suttit i samma sitts och ja jag var mycket glad att jag satt i en v70 men inte lika glad över försäkringsbolagets hantering.
de ville betala runt 150k och då så sa de att de var hyggliga, efter att jag blandade in handelskammaren så fick jag 185k.

Är för övrigt nöjd med mitt försäkringsbolag men har djävligt svårt att ta skit...
Båda A-stolparna ser skadade ut så frågan är om den inte skulle ha tagits av daga i stället för att reparerats. (a-stolpar byts inte får inte svetsas mm

Ett dilemma att dels få tillbaka en bil som man inte vet om den fyller samma säkerhetskrav har reparerats enligt reglementet mm
Eller behöva jaga rätt på en ny bil med allt vad det innebär.
Bort med älgen
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]