Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stenpa
Det går ej att larma av, jag har provat byta batteri i dosan. Nån som har nått tips? Bilen är en V70 140hk -02.
av svda
Är det samma problem med båda fjärrkontrollerna, för du har väl två.

Jag hade detta problem med en av kontrollerna till en V40-00, som funkade bara ibland. Löste detta genom att rengöra kretskortsswitchen för avlarmning med hjälp av tryckluft med lågt tryck och oxid/kontaktspray. Switchen var inte helt tät så m.hj.a. tryckluft gick det att trycka igenom rengöringsmedlet. Jag rekommenderar inte 5-56 eller WD40 till detta.
av svda
Då är det sannolikt fel i bilen. Jag tror att bil-fjärr kommunikationen har en egen modul, som kanske går att byta utan större problem då matchningen fjärr mot bil antagligen ligger i den Centrala Elektroniska Modulen.

Finns säkert de som har full koll på vilken modul som kan misstänkas felaktig.
av Kadan
Har du fått nå hjälp.
Har samma problem fast mitt larm är inte på, så får andvända nyckeln till stt låsa å låsa upp med

Med vänlig hälsning, kalle
Användarvisningsbild
av wissel
Om det vore mina problem så skulle jag börja med:
Göra bilen strömlös i minst 30 minuter, lyft minuskabeln på batteriet i bilen.
Till Kadan:
Samma hos dig men först gå runt bilen o öppna o stäng samtliga
dörrar, huv o bagagelucka med lite mera "attityd" än du brukar göra.
Det borde finnas felkoder som kan leda till lite mera information tycker jag ?
Använd en Felkodsläsare isf. som KAN läsa ut styrenheterna.
av Kadan
Okej, ska prova stängs dem med mera attityd.
Och sen tycker du att även jag ska plocka av minus Polen på bilen en stund?
Bo det gör det säkert har bara inte fått eld i baken till att göra det tyvärr, känner ingen med felkodsläsare heller så då är det endast Volvo här antar jag som man kan göra det på?
Men skall prova dina två råd inanna sen blir till å leta igenom vänlistan igen om någon har annars boka en tid.
Med vänlig hälsning, Kalle
Användarvisningsbild
av wissel
Berätta var du håller till o be om hjälp, många har rätt utrustning...:-)
av stenpa
Jag pratade med volvo dom sa att det brukar vara ett batteripack i syrenen som tar slut. hur som helst så rätt som det var efter att jag tryckt på dosan 1000 tals gånger så larmade den av så jag tog blixtfort ur batteriet ur dosan och låser med nyckeln.

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Vi har fått riktig vinter även här[…]

XC60 MY27

Förmodligen Eu som lagt ribban med sina milj&[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Vanligr fel på våra bilar, finns en sn[…]