Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Antar du har automat och i sådana fall ska du ju absolut skaffa den nya växelväljaren! Förutsatt den inte är helt absurt dyr men byta ska den gå att göra, såg en tråd på ett engelskspråkigt forum där man gjort just det. Inte bara snyggare utan känns skönare när väljaren inte bara rör sig plant utan även lutar ungefär som när man för en manuell spak. Ligger bättre i handen också om det spelar någon roll :roll:

Edit: har letat igenom tråden nu och märkt att det finns ganska exakt noll bilder på bilens inredning. Finns en bild på baksätet, en på pedalerna, en på förarmattan och en före/efter-bild på ett luftutblås. Om du ska börja byta ratt (och växelväljare) så behövs ju före- och efterbilder på det också!
av Lövet
Riktigt snyggt. Tog du några bilder under själva bytet?
(Är själv nyfiken på hur komplext det är att göra)
Användarvisningsbild
av grillchips
Det torde vara snarlikt som V50, det svåraste jag stötte på var att veta när de förbaskade airbag-fjädrarna väl var loss. Små små hål på baksidan av ratten som man får peta in något långt, smalt och styvt i för att sedan bända undan fjädern varpå airbagen hoppar loss en aning och sedan kan lyftas bort.
Blev ett par försök på ersättningsratten innan jag förstod hur det skulle gå till. Resten gick på ett par minuter.
av Lövet
Tack för info!
Användarvisningsbild
av Micce1980
Satan vilken trevlig falukorv du skaffat, och snygg. :wink:

Satte själv in en i V50:n nyligen och tillbringade en del tid på att ta mig till alperna tur & retur efteråt. Känslan i en r-ratt är större än man kan tro.

EDIT: Kollade igenom hela tråden ny och tycker du har gjort ett fint jobb med den. :)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag trivs verkligen med sportratten, lite inkörning krävdes men nu älskar jag den ännu mer. Enda negativa är att aluminiumet blir ohyggligt kallt om bilen står ute såhär års. Tur att man har garage. :lol:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 40

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]