Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är trist som fan! :x När min MY15 XC60 Black-R var en vecka gammal var det nån skrotbil som antagligen tappat något på motorvägen som gjorde att jag fick två bucklor på sidan av min bil, på bakdörren och bakskärmen, med färgskrap ner till plåten :-(O)
av spuzz
joel80 skrev:Surt med stenskott... Ser man till att hålla avståndet och inte slicka röv minskar i allafall risken för stenskott. De få stenskott jag fått senaste året har till större delen varit då idioter viker in med vara en billängds avstånd framför en efter att de kört om... Ofta helt utan anledning då det inte varit någon bakom.. Suck...
Jag höll avståndet och låg 3s bakom men klarade mig ändå inte :-(. Har som vana att ligga minst en reflexstolpe emellan. Han förstod sig inte på helljus heller.
Användarvisningsbild
av joel80
Usch.. Jag klarar mig oftast från mötande trafiks stenar då det mest blir motorväg, men "åker dit" på omkörande.. och en och annan långtradare/lastbil med flygande last som man kör om då och då. :(

Jag har i allafall ett lackstift och fyller i när jag fått några små stenskott.. funkar ganska bra om man inte använder den pensel som följer med utan köper en riktigt finspetsig målarpensel. Då får man precision och kan fylla i exakt det man behöver. :)
av thewhitecar
kollade direkt efter jobbet !!

-men samma siffror och samma leveransdatum !!

självklart har ALLA montörer varit jullediga
har 90 mil till ÅF -,svårt att "snippa" förbi
törs inte maila mer till ÅF-har nog hamnat på "svarta"listan
-men den som väntar på ngt bra !!
av lelele
Svartlistade härmed. Visst har jag varit lite "jobbig" under beställningen där jag fick lägga till lite saker ett par gånger(3 gånger totalt). Sen slutade min ÅF att höra av sig på varken mail eller samtal längre, trots att min bil var färdigbyggda dagen innan jul. Trodde att jag skulle få den nån gång innan nyår, men nej han åkte på semester och kom tillbaka den 29. Ringde honom igen utan framgång. Han ringde mig 2 Jan och sa att han skulle fixa ett par saker och att han skulle ringa mig dagen efter för att boka en tid för leverans. ÄNTLIGEN tänkte jag. Men näh.. så många dagar har gått och så många samtal, jag har tappat lusten att försöka nå honom längre ...
och nej jag har inte beställt massa saker som han skulle montera, stänkskydd och lastrums matta var de enda..
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Men grabbar, ställ krav! Det är ju ni som cashar upp!!! Jag skulle aldrig acceptera liknande! Läser ni tidigare i tråden så gick jag baserk med min ÅF. Det resulterade i att 16:e dec natten mot 17:e fick ÅF bilen. 17:e mailade han att han fått den. 19:e hämtade jag den. Då hade dom gjort allt lull-lull inkl. monterat stylingpaketet, på med stänkskydd etc. Om dom VILL så går det:)
av lelele
Saken är, jag kan ringa från ett annat nummer och jag är säker på att han kommer att svara. Jag är bara lite konflikträdd och tänker fan det är han som har bilen, bäst att inte göra så för då kan han börja jävlas med mig på ett och annat sätt. Fattar bara logiken där man inte orkar lämnar ut bilen? Jag har aldrig ställt kravet, eftersom det går ju inte nå honom. Han har suttitt i möte sen 29(30, 3, 4, 5, 6 och idag), från 8 till 18.00..Visst kan det va så att det är några som är före mig i kön, men åtminstone ett samtal om lite info skulle inte skada någon. Det var ju inte kul för mig på den 3 Jan, där jag väntade på hans samtal en hel jävla dan.
av ansjo
Personligen hade jag aldrig accepterat detta, han har ingen chef?
av erikaeger
Förstår att man kan vara konflikträdd, det skall man respektera!
Men produkterna vi pratar om i denna tråd har ett värde ofta över 300.000kr.
Beteendet hade inte varit okej om det var från en teknikelev. som skulle sälja en TV för 6.000kr, men här snackar vi en BIL, som kostar väldigt mycket pengar!!

Har jobbat som bilförsäljare, och jobbar nu mer med B2B inom försäljning - och det ni beskriver (bland annat att ni blivit "svartlistade" osv) är HELT oacceptabelt! Kunden har alltid rätt hur mycket man än tjatat osv!

Det är ju bilhandlaren som skall hängas ut och "svartlistas", inklusive säljaren!!
En säljare, i synnerhet bilförsäljare pga summorna, skall behandla kunden med respekt. Självklart kan man ha mycket och göra och inte återkomma varje dag eller liknande, men speciellt om man själv säger att man skall ringa tillbaka så gör man det, och ringer upp missade samtal från kunder...

Ställ krav, det har ni rätt att göra! Visar säljaren dåligt beteende och inkompetens så gå över denne och klaga hos chefen - men vad ni än gör främja inte beteendet och acceptera det i tysthet, då kommer de ju "undan" med det! :x

Ursäkta mitt häftiga inlägg, men tycker detta är så långt ifrån "okej" beteende man kan komma i branschen!
Användarvisningsbild
av leiwi
Bra Erik
Helt rätt ,jag skulle ALDRIG acceptera ett sådant beteende som beskrivs ovan.
Och lelele stå på dig kontakta VD på företaget om så skulle behövas.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 203
P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?