Förstår att man kan vara konflikträdd, det skall man respektera!
Men produkterna vi pratar om i denna tråd har ett värde ofta över 300.000kr.
Beteendet hade inte varit okej om det var från en teknikelev. som skulle sälja en TV för 6.000kr, men här snackar vi en BIL, som kostar väldigt mycket pengar!!
Har jobbat som bilförsäljare, och jobbar nu mer med B2B inom försäljning - och det ni beskriver (bland annat att ni blivit "svartlistade" osv) är HELT oacceptabelt! Kunden har
alltid rätt hur mycket man än tjatat osv!
Det är ju bilhandlaren som skall hängas ut och "svartlistas", inklusive säljaren!!
En säljare, i synnerhet bilförsäljare pga summorna, skall behandla kunden med respekt. Självklart kan man ha mycket och göra och inte återkomma varje dag eller liknande, men speciellt om man själv säger att man skall ringa tillbaka så gör man det, och ringer upp missade samtal från kunder...
Ställ krav, det har ni rätt att göra! Visar säljaren dåligt beteende och inkompetens så gå över denne och klaga hos chefen - men vad ni än gör främja inte beteendet och acceptera det i tysthet, då kommer de ju "undan" med det!
Ursäkta mitt häftiga inlägg, men tycker detta är så långt ifrån "okej" beteende man kan komma i branschen!