Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev:
P210 skrev:
SvenB skrev:Inte är skinnklädsel värdelöst?
- Absolut inte, på annat sätt än att det inte är rumpvänligt nu på vintern.. Snyggt, lätt att hålla rent, slitstarkt som du säger. men termosegenskaperna hade jag gärna bytt bort, har dessutom två cabbar, och hotrodden med skinnklädsel i parkerar man inte i solen med trasan nere.... Peugeoten med plyschklädsel är faktiskt behagligare mot bar hud sommartid!
Självklart har du rätt. Jag har en frottéhandduk att sitta på de första minuterna nu på vintern. Efter c:a 2-3 min drar jag bort den. :D
Finns ju rövvärme... blir ju varmt nästan direkt, i alla fall i min & har den på läge 1.

Då tycker jag det är värre på sommaren när man har shorts... längtar dit 8)
Självklart är det så, men handduken tar bort den korta kontaktkylan de första sekunderna. Man måste tänka på de "undre regionerna" på kroppen. Detta gäller även om man har tygklädsel. :)
Finns det nåt att vettigt att lyssna på när det gäller AM bandet? Slutade ratta in AM för rätt många år sen...
Senast jag använde nåt som hade med AM (amplitud modulation) att göra var när jag börja med radioflyg början 1970-talet (alla radiostyrningar var ju då på 27 MHz och använde AM). I Sverige upphörde Sveriges Radio med AM sändningar 2010 googlade jag mig fram till. Så man får ratta in nåt från utlandet men vad finns därute?
Sen är väl ljudkvalitén inte så bra på AM vad jag kommer ihåg.
/Bo
Vem skrev om nyttan med glasögonhållaren? I alla fall, jag testade att ha glasögonen i den och jag fick inte alls nackspärr, smidigt att snabbt plocka fram och sätta tillbaks. Det jag tyckte var det mest onödiga tillbehöret, visar sig nog vara ganska smidigt. Nu får jag fundera på något mer onödigt och jag sneglar nog på solluckan i taket. Kommer nog aldrig öppna för att släppa in luft men solskyddet åker upp ibland för solljus.
Så du hade inte ens testat glasögonhållaren innan du dissade :wink:

Jag tycker som sagt den är kanon.

Skrev först att elektriskt fällbara nackstöd var det mest onödiga, men har i alla fall testat dom. AM som nämndes har inte ens testats så det får bli det onödigaste även för mig.
Elektriskt fällbara nackstöd gillar jag.. Dels att slå sambon eller annan baksäktesåkare i nacken med om det blir för mycket kackel.. :D Dels om man åker själv och vill ha bättre sikt bakåt.

När ungarna blir större kommer det bli en fantastisk knapp att trycka på! :D
Om man inte hade behövt ta upp dom manuellt kanske. Gillar inte att dom fälls framåt, ser mongo ut, bättre på min förra 9-5 där dom la sig snyggt på hatthyllan, där hade jag dom alltid fällda.

Att slå folk i nacken är det enda jag använt funktionen till. Min kära mor blev inte så glad första gången hon åkte :D
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 40
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]