Detta var en riktigt rolig tråd!

-)
Jag har ögnat igenom samtliga 22 sidor och fascineras över hur olika man kan se på saker och ting.
Mitt/min mest "onyttiga tillbehör/funktion är utan tvekan AM-bandet på radion.
Jag menar, det finns ju inte ens på långa vägar tillstymmelse till behov för detta!?
För övrigt så vill jag inte frångå kutymen att gå off topic i tråden, så här kommer mina positiva "funktioner":
- Polestaroptimering Det "extra" oumpf'et var värt varenda krona!
- Adaptiv farthållare Underbar när man vänjt sig. Har resulterat i att jag kör lugnare(enl. frugan..hmm)
- Vinge V70 Tycker personligen att vingen kompletterar formen såväl från sidan som bakifrån. Funktionell? Knappast..
- Regnsensor Underbar! Speciellt när nederbörden varierar och man slipper sitta och justera manuellt.
- AC Ja men, kom igen nu! Klockren såväl sommartid som vintertid!
- USB-uttaget Har testat bluetooth innan, men pga att jag kör med Spotify+Waze konstant igång,
så gillar jag känslan bättre att komma fram med ett fulladdat mob.batteri än rejält urladdat...
- Eluppvärmda spolarmunstycken Denna är lite tricky! Har jag "använt/haft nytta av" funktionen? Mjae?.eller?
Jag har ju aldrig varit med om att det har frusit, men om detta primärt är tack vare denna funktion har jag svårt att säga.
Måste tillägga att jag alltid kör med funktionen med infällbara backspeglar.
Främst pga att det, där jag normalt parkerar, finns en massa illvilliga hundägare som när de lallar jämte bilen
gärna dyngar i speglarna om de är utfällda. Nu har jag allt uträknat, in i minsta detalj.. Jag parkerar med
exakt ett sådant avstånd till trottoarkanten, att de inte kan gå mellan bilen och trottoaren(i mitt fall gatsten+gräs)
och avståndet är ändå såpass stort att de skall till jäkligt mycket för att de skall komma åt och gå på bilen när de går på trottoaren.
Sedan är ovan nämnda funktion bra om man, efter att ha lämnat sin parkerade bil, får hjärnsläpp och blir osäker på om man låste eller ej.
Jag har förvisso en "i-knapp" på nyckeln, men den har en bra jäkla irriterande fördröjning innan man får reda på läget.
Det blinkar runt som värsta tivolit!
//Familyman