Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Din skyldighet är att ta ur nyckeln och låsa bilen. Gör det i fortsättningen.
MEN.. för att den nu var olåst så har ingen elev rätt att starta och gasa skiten ur den. Anmäl det direkt.
En lärare behöver tydligen förtydliga vad som är mitt och ditt. Vill inte läraren ta upp det så går du till rektorn och anmäler både lärare och elever.
Låter ungefär så på min skola med :D Men vi var tvungna att ha kvar nyckel i bilen ifall det skulle börja brinna och då man snabbt kunna köra ut bilarna det var i alla fall den förklaringen vi fick.
av *pettson*
Om det är förklaringen så är också lösningen jätte enkel. Då får man inte blockera ett bränslepumpsrelä om bilen är fungerande i övrigt.
Men den som beslutade om att nycklarna ska vara kvar på skolan, är den som är ansvarig för att ingen jävlas eller leker med dom.
Det finns ingen försäkring eller annat som bilägaren har som gäller om nycklarna sitter kvar. Det betyder att: Tar någon sönder något eller om något försvinner osv, så är den som beslutade om nycklarna på skolans sida skyldig att ersätta fullt ut. Det kommer dom aldrig ifrån eftersom dom förhindrar fordonsägarna att just låsa och ta hand om sina saker.
Du vet.. när ens ansvar börjar bli ganska synbart, då brukar ens omsorg om att ta hand om ett problem på nåt sätt hur ska vi säga.. öka?
Så på den ansvariga DIREKT. Det är deras problem att lösa det här.
Ja dom skulle att behöva läxas upp :D
Nu tar jag alltid med mig nyckel till min bil eftersom jag bara har en, men absolut det är inte ok att sitta och tok varva.

Nu till nästa problem. Tog av rem igen och no[…]

Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman […]

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!