NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille09
Hej,

Har en V50 MY09 1.8F.

Tänkte byta bromsbelägg och skivor själv. Beställer från MR Auto men får ingen ordning på det :(

Vet ni vad det är för diameter på skivorna fram?

Vilken bredd och tjocklek ska det vara på bromsbeläggen?

Tacksam för hjälp

Krille
av dieselputte
Du har troligen 280 mm skivor, tag av ett hjul och mät om du vill vara säker.

Har beställt från Mr Auto och då köpte jag stötdämpare + damasker. Emballaget de använder är rena skämtet, så mitt tips är undvik att beställa bromsskivor och andra tunga prylar därifrån (Lyon / Frankrike) . Godset lastas om säkert 7-8 ggr innan det når Sverige och då är det ofta inte mycket kvar av kartongen när det ligger tunga bromsskivor och studsar runt utan stödjande bubbelplast.

Budet som körde ut min beställning sa att det är väldigt ofta som emballage från Mr Auto är skadat och många besvikna mottagare som direkt reklamerar när annat gods ramlat ut och försvunnit genom hålen i emballaget. Fick 2 emballage och mitt ena var skadat, lyckligtvis utan att det beställda var skadat. Allt gick dock rätt smidigt, skickades samma dag som jag beställde. Det tog 6-7 dagar innan det kom till mitt hus, så lita inte på det som står i bekräftelsen.

Läs mer om vad du i övrigt kan förvänta dig här https://se.trustpilot.com/review/mister-auto.se

Räkna med trubbel om du får fel prylar.
av krille09
Tack för svar!

Ingen som vet om skivorna fram har diameter 278mm alt 300mm på en V50 1,8f?

Sitter utomlands och tänkte beställa och har ej tillgång till bilen.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Kolla bildelaronline24 ist. Rekommenderas starkt. Deras emballage är fruktansvärt bra.
av dieselputte
Sierra94 skrev:Kolla bildelaronline24 ist. Rekommenderas starkt. Deras emballage är fruktansvärt bra.

Yepp, det blir därifrån man beställer nästa gång. Har inte sett just något negativt om bildelaronline24 och priserna skiljer nästan inget.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Näää, men service och emballage är superbra. Har handlat för nästan 30 tusen därifrån på ett par månader och alltid fått bra/rätt grejjer. Bytt en del kamremmar på olika märken och grejjerna därifrån är lika som meca/mekonomen mm men bara knappt halva priset. Jag är nöjd och mina "kunder" likaså. Eftersom det med delar+jobb blir lika dyrt som enbart delarna slulle kostat för dem här hemma.
V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]