- tis 06 jan 2015, 18:45
#935767
Har en V50 2.0D -07:a där byte av dubbelmassesvänghjulet gjordes på försäkring precis innan den trillade över 10.000 mil.
Nu har symptomen börjat igen. Klapper vid tomgång och vibrationer vid låga varvtal (c:a 1000v/min) och acceleration.
Bilen har bara rullat c:a 3.500 mil sedan bytet (gjordes i Mars månad 2013, alltså är mindre än två år sedan) vilket gör mig minst sagt besviken!
Vet någon vad som gäller avseende garanti? Jag har sett att tillverkarna LUK/Sachs lämnar garanti på själva svänghjulet (mellan två och fem år). Vad kan jag kräva av verkstaden? Vilka möjligheter har jag att få bytt svänghjulet på garanti (arbetskostnad/delarna) tror ni?
Nu har symptomen börjat igen. Klapper vid tomgång och vibrationer vid låga varvtal (c:a 1000v/min) och acceleration.
Bilen har bara rullat c:a 3.500 mil sedan bytet (gjordes i Mars månad 2013, alltså är mindre än två år sedan) vilket gör mig minst sagt besviken!
Vet någon vad som gäller avseende garanti? Jag har sett att tillverkarna LUK/Sachs lämnar garanti på själva svänghjulet (mellan två och fem år). Vad kan jag kräva av verkstaden? Vilka möjligheter har jag att få bytt svänghjulet på garanti (arbetskostnad/delarna) tror ni?