...

Moderator: Moderatorer

Fattar inte hur ni kan ha en sån otur att stöta på alla dessa idioter i trafiken!? Jag kör mellan 20-60mil i storstockholm med omnejd och jag skulle nog behöva åtminstone 1vecka för att samla på mig material som ni får ihop i en film. Kör folk lugnare runt firmaskåp med gasvarningsdekaler kanske? Är lite inne på att det är så. När jag körde en liten bil privat råkade jag ut för parningsförsök i princip varje dag, med firmaskåpet en gång i halvåret och den sista blinkade t.o.m ursäktande med bakljusen efteråt.
Tja.. Jag får upp en film ca en gång i veckan.. Så det är inte varje dag. Fast då kan ju filmen vara 5-10 minuter.. :) Man har blivit bättre på att se tokigheterna och komma ihåg dem.. Tidigare registrerade man dom då det hände men så sorterade hjärnan bort den innan man kommit hem. :)
Med firmaskåpet kanske du inte ser lika bra bakåt och alla nötter gömmer sig bakom dig. ;)
Fick tag i lite godis igår. :)

[youtube]7TvQjKIH33E&feature=youtu.be[/youtube]
Hilmer skrev:Det sista är från Malmö eller!?
Där finns inga trafikregler överhuvudtaget...
Tvärtom, antagligen ett rykte som fått fotfäste. Trodde detsamma innan. Har bott på lite olika platser tidigare och här går det sävigt värre, man kommer ju aldrig fram känns det som. :)
Jäverhammar: Hade jag fortfarande jobbat hade jag nog fått med en hel del, men nu kör jag enbart på fritiden så det blir inte så mycket, men det brukar väl kanske bli en månads material till en film.
Micce1980 skrev:
Tvärtom, antagligen ett rykte som fått fotfäste. Trodde detsamma innan. Har bott på lite olika platser tidigare och här går det sävigt värre, man kommer ju aldrig fram känns det som. :)
Jag har själv kört i Malmö många gånger (min fru är från Limhamn) och i mitt tycke så är det inte enbart ett elakt rykte.
Dessutom finns det få andra ställen som egoismen är lika utbredd.
Men det är min uppfattning ;)
Hilmer skrev:
Micce1980 skrev:
Jag har själv kört i Malmö många gånger (min fru är från Limhamn) och i mitt tycke så är det inte enbart ett elakt rykte.
Dessutom finns det få andra ställen som egoismen är lika utbredd.
Men det är min uppfattning ;)
Ja man upplever saker olika. :)
Sant att det finns mycket stollar i trafiken. Men hittills har jag inte sett alla filmer förvisso, men jag har inte heller sett någon skuldfri som filmar på dom få jag sett.
Notera: Jag har inte kikat på dom få jag gjort för att få hoppa på några eller för att få chansen att kommentera och starta bråk.
Men finner ändå en intressant tanke. Jag antar att det är lätt att kommentera andras brister och kommentera dom, man ser inte sej själv och man gör själv sällan fel, om man frågar sej själv. Gör så att ni granskar era egna filmer ur regelsynpunkt, alltså hur ni själva framför ert fordon. Vilka avstånd ska lämnas till gående, passeras gående på rätt sätt, avstånd mellan bilar, släppa av i tid när du ser något problem, osv osv. Ge er 1 poäng per tabbe. Ge den/ dom som filmas 1 poäng per tabbe. Se hur många respektive får. Vore intressant att se resultat på det. Idealet vore förstås filmare noll poäng och filmade x poäng. Men blir det så?

Ett exempel: Hilmers film på husbilen som åker ut. Det syns lång väg att bilen börjar röra sej, varför håller man samma fart ända fram för att få tvärnita och tuta då?
Ett enkelt släpp på gasen så hade problemet varit ur världen utan svordomar, nåt som också i den stunden var en skyldighet för att i god tid undvika olycka om vi ska följa dom regler som följde med körkortet, ett potentiellt problem borde ha uppmärksammats och därför borde farten sänkts redan innan. Husbilen hade då hunnit ut utan problem.
Att man blir irriterad när någon åker rakt ut som precis innan med små marginaler, det kan jag förstå jätteväl däremot. Likaså bilen med bromsproblemet är självklart irriterande trots att man vet att dom sorterar ut sej själva i terrängen inom kort tid.

Notera: Därmed inte sagt att jag på något sätt är felfri och allsmäktig. Jag gör mina blunders med precis som alla andra.
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 356

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007