Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Ni som har Blackvue. Spelar upp filmerna på minneskortet i blackvueprogrammet men när jag har högsta kvalitén inställd på kameran så hackar de när jag ska se på de i datorn. Inga problem när jag har filmer av lite lägre kvalité. Hur fungerar detta för er, eller kollar ni på filmerna i något annat program?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kör på högsta och det flyter på bra i Blackvue-programvaran.
Att det hackar kan bero på ett par orsaker, de rimligaste borde vara:

* För slö dator, klarar inte av den hårdvaruacceleration som programmet kräver vid uppspelning.
* För slö minneskortläsare (Vissa USB-läsare har helt enkelt för slö läshastighet.)
* Dåligt minneskort. (Samma sak här att minneskorten har olika kvalite och klass, som påverkar läshastigheten. Ser det alternativet som minst rimligt då du då ev också skulle ha problem med skrivhastigheten när kameran spelar in.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Misstänkte att det kunde bero på datorn, så är det nog. Den har helt ok prestanda och är nästan ny men det betyder ju inte allt. ;) Provade VLC och det fungerar bättre men inte helt ok.

Ska prova lite fler inställningar och se vad som ger en ok bildkvalité men som ändå går att spela upp problemfritt.

Har samma sak i telefonen, där går det problemfritt att se filmer direkt på tredje högsta inställningen vill jag missas men sedan hackar det när man skruvar upp bildkvalitén. Luren är en iPhone 4 så det kanske inte är så konstigt?
Användarvisningsbild
av Sleeper
Mjukvaran till Mac lyckas inte spara mina inställningar ordentligt. Tidszonen ändras tillbaka och ljusinställningarna likaså.
Själva spelaren tycker jag också funkar bra.
Användarvisningsbild
av Micce1980
J0cke skrev:Vilket program är bra att använda till redigering?
Både Mac och Windows har program för detta förinstallerat som fungerar ok. Utöver detta så är Pinnacle Studios trevligt tycker jag. Dock det enda jag använt förutom Moviemaker.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag jobbar ju med video också och kör Final Cut Pro X.
Kostar ett par tusenlappar på App Store.

Sen använder jag gratisprogrammet MpegStreamclip för att spara ut just de sekvenser jag behöver när jag går igenom materialet.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag kör samma setup som Joel när jag redigerar.
Final Cut finns i gratisutgåva, om man nu är lagd åt det hållet så att säga. Men generellt är det nog ett lite mer avancerat program även om man bara vill göra små basic-saker. Då finns det nog bättre alternativ om man bara vill klippa och klistra enkelt.
Användarvisningsbild
av Perc
Kan inte tro att iMovie (som följer med alla macar) eller Windows Movie Maker (gratis nedladdning) inte skulle räcka för de behov man har när man klipper lite dashcamfilm. :) Har dock inte använt Movie Maker sedan jag skrotade min sista PC för ett decennium sen, men det borde ju inte vara sämre nu än det var då. :)

Min kamera har wi-fi, så jag brukar ta ner videofilerna direkt till min iPhone. iMovie för iOS räcker utmärkt för att foga ihop två klipp och putsa bort dödtid i början och slutet, och mer därtill om man skulle vilja. Om man har tur och får med hela händelsen på en och samma videofil behöver man inte ens gå till iMovie, att putsa lite dödtid i enskilda klipp klarar ju t.o.m kamerarullen av. Sen lägger jag upp det direkt till youtube från luren.

Att skaffa Final Cut Pro för en sån uppgift känns lite som att skjuta mygg med kanon. :)
Senast redigerad av 1 Perc, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 66

Så enkelt som att välja femman för[…]

Spridare (insprutarna) är nog det minst troli[…]

Fel centerhögtalare?

Det ska sitta ett 12-kanaligt H/K slutsteg under p[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.