Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
Har precis inhandlat en V70 men upplever att den är väldigt trött. Det är händer ngt på de första 50% av gaspådrag och allt däröver dvs 51-100% gör ingen skillnad.
Frugan har en likadan och det är en markant skillnad. Upp till halv gas är de ungefär lika men halv->full gas är det stor skillnad.

Vet inte rikigt vad jag skall börja kika på.

Luftfiltret är nytt.
En okvalificerad gissning är gasspjället. Okvalificerad för att jag inte vet om det är fullt rimligt men inte omöjligt åtminstone. Tidiga P2-bilar hade mycket problem med det. Ska sitta antingen en vit eller gul etikett på spjället. Jag tror det är den gula om det är bytt. Känns iaf som att om det inte öppnar fullt borde du, om jag fattar det rätt, ändå kunna få ok drag på halvgas/låga varvtal men inte hänga med mot högre varvtal/fullgas.

Edit: Vad är det för bil din fru har? Är det också en V70N? Också en -01:a?
Schmoyoho skrev:En okvalificerad gissning är gasspjället. Okvalificerad för att jag inte vet om det är fullt rimligt men inte omöjligt åtminstone. Tidiga P2-bilar hade mycket problem med det. Ska sitta antingen en vit eller gul etikett på spjället. Jag tror det är den gula om det är bytt. Känns iaf som att om det inte öppnar fullt borde du, om jag fattar det rätt, ändå kunna få ok drag på halvgas/låga varvtal men inte hänga med mot högre varvtal/fullgas.

Edit: Vad är det för bil din fru har? Är det också en V70N? Också en -01:a?
Kan man se på ngt sätt om gasspjället inte funkar som det skall?

Att frugan har en likadan innebär i det här fallet att hon har en V70 140hk bensin -01 :)

Hej! Instrument (inte ovanligt jag vet) är d&[…]

Carplay Trådlös adapter

@Dejan195 , Ska absolut kolla in ditt försla[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]