Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
snoddasD5 skrev:Vad ligger bränsleförbrukningen på en Xc90 D5?? kommer man under 1liter någon gång?
Det beror såklart på hur du kör. Men jag brukade ligga runt litern.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Blandad, mätning vid pump. Landsväg blir det mindre. Men motorväg rusar det iväg. Runt 1,3L/mil är inge svårt att den slukar. Men då körde jag kanske liiiite över den rekommenderade hastigheten.
Användarvisningsbild
av greeeken
milktrucker skrev:gungar eller inte är en uppfattning från person till person.
Jag kräver väghållning i alla lägen, man ska inte kunna köra över farthinder i 40-50 km/h obemärkt vilket funkar med XC.
Volvo ha prioriterat mjuk fjädring på samtliga XC som jag provat, även V70 är lite för mjuk enligt min uppfattning.

Ni ställer inte samma krav på bilarna som jag gör, helt klart.
Hur många här inne vågar göra undanmanöver i 80-90? Det kräver mer av bilen, XC är inte gjord för sådan körning.
Helt rätt sagt.
Men vill du kunna göra en undanmanöver i 80-90 utan minsta problem så får du väll ta o köpa dig en gokart eller F1 bil eller nån fet Lambo.
Att göra det i en xc 90 går , Kanske inte det absolut roligaste men det går absolut o man klarar sig.
Användarvisningsbild
av johnnype
Årsskatt: 4122 kr på min, känns inte så värst störande även om det är höjt(?) Min förra V70 hade (har) Årsskatt, kr: 2627 så det är ju klart lite dyrare med större bil.
Vandrande klimatanläggning

Gammal tråd. Men fick någon ordning p&[…]

Bra jobbat, värt att fira :-D

Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]