Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Guru skrev:Förstår inte vitsen med att lägga till chassiavgränsning då det de angivit markerar modellårsbytet MY13-MY14 och som alla här vet så försvann R-design i samband med det.
Men nu har de lagt upp en modell till av stänkskydd bak. Passar 14- och framåt samt R-Design 08-13. Nya modellerna av V70 kanske har samma utformning bak som R-Design? Någon som vet? Se länk nedan.

http://www.vparts.se/se/v70/volvo-v70-2 ... ch-14.html

Då borde man kunna gå in på Volvo och köpa stänkskydd till årsmodell 14- och det passar till en V70 R-Design 2011, eftersom dessa motsvarar Volvos stänkskydd?
Kan vara så enkelt att vparts och hova säljer Volvos egna prylar under varumärket volvo fast med lite pålägg som är mindre än kostnaden att åka till handlaren x2 för oss med lite mil.
Detta kommer jag få bevis på inom nån dag om det står volvo på kartongen som landar hos mig från vparts med originaldelar.
Efter att ha beställt MY14 grillen från Vparts och av varumärket Volvo, vilken var originalgrillen som dök upp i Volvos kartong inpetad i neutral kartong så är jag övertygad om att det är Volvos egna prylar dessa stänkskydd, inte Vparts special så om Volvo säger att X passar så är det det man bör lita på.
Senast redigerad av 1 ER, redigerad totalt 0 gånger.
Hör är en liten jämförelse.

Ser faktiskt ut att kunna passa va? Eller är R-Design mindre rund? Inte riktigt samma vinkel.

Bild
Bild

EDIT: När man kollar på denna bild på min bil med R-Design så ser det inte alls ut att kunna passa. Tror dom är ute och cyklar lite nu på V-Parts.

Bild
Bild
Enligt mitt chassinummer ska jag välja "Skydd 1". Men i sin tur ersätter detta Volvos original skydd med artikelnummer 30744139 som absolut inte passar min bil! "Skydd 2" kan kanske passa om man ser på de nya bakkjolarnas utformning för de ser lika ut på bilder, men då stämmer inte chassinumret. Jag kan självklart vara ute och cykla och ha helt fel, kanske har fel "nummer". Men vad jag kan utläsa har jag "180000" i chassinummer (kan det inte exakt i huvudet). Sen är frågan om det finns olika utformningar på bakkjolen om man har V70 R-Design 08-13?

Skydd 1:
Volvo V70, 08-13, alla modeller
Volvo V70 R-design, 08-13, alla modeller upp till och med chassinummer -282999.
Ersätter Volvo original artikelnummer: 30744139

Skydd 2:
Volvo V70, 14-, alla modeller
Volvo V70 R-design, 08-, alla modeller från och med chassinummer 283000-.
Ersätter Volvo original artikelnummer: 31347474
pjaar skrev:
Guru skrev:Förstår inte vitsen med att lägga till chassiavgränsning då det de angivit markerar modellårsbytet MY13-MY14 och som alla här vet så försvann R-design i samband med det.
Men nu har de lagt upp en modell till av stänkskydd bak. Passar 14- och framåt samt R-Design 08-13. Nya modellerna av V70 kanske har samma utformning bak som R-Design? Någon som vet? Se länk nedan.

http://www.vparts.se/se/v70/volvo-v70-2 ... ch-14.html

Då borde man kunna gå in på Volvo och köpa stänkskydd till årsmodell 14- och det passar till en V70 R-Design 2011, eftersom dessa motsvarar Volvos stänkskydd?

Står inte längre att det passar på sidan som länkas. Så tyvärr tror jag det är kört med stänkisar som passar "bolt-on" bak på R-Design.
Jag var på Bilia igår och beställde stänkskydd bak till min MY11 R-design och det var inga problem. Han dubbelkollade i sina system och gick på mitt chassinummer och han sa det fanns stänkskydd bak till R-design.

Ska hämta dem i morgon så det ska bli spännande att se om de passar.
Inte för att vara nedlåtande men jag tror att försäljaren yrar. Det passar ju dom äldre r-design och dom har den "vanliga" bakre läppen. Han såg säkert det men tänkte inte på årsmodellernas skillnad. Men vi får se som sagt spännande. Vore ju riktigt trevligt om det finns nu.
Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!