Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spuzz
Första stenskottet avklarat! Jäkligt trist att råka ut för en 0.5x0.5cm skada på huven redan.

Men men. Folk ska leka polis i vänstra körfältet längs E6 och köra 100 på 120 väg. Sigh.
Användarvisningsbild
av leiwi
Nu har jag fått beskedet ! Hämtar den efter helgerna men måste ha varit rekord exakt en månad från beställning till efterlängtade telefonsamtalet :D :D

I väntan på leveransen så förde jag lite statistik, verkar ju vara rena hokus pokus det här med "min Volvo" Bilen var färdigbyggd vid köplats 2925

http://forumbilder.se/DEVAA/0-koplats-6 ... r-20141223

http://forumbilder.se/DEVAA/v60-d4e-sum ... r-20141223

Känns ju lite som en julklapp :mrgreen:
av erikaeger
Precis innan julledigheten började så ändrades min status till Produktion Steg 1.
Samtidigt har min leveransvecka ändrats från V.6 till V.5 sen ett par veckor tillbaka...och just nu står det "4 veckor kvar till leverans, leverans V.5" (lite smått omöjligt...)

Skall jag ställa in mig på att få bilen V.5 tror ni? För det är väl inte så att bilen är klar i Torslanda V.5 och sen skall handlaren ha den i en vecka eller två??

Beställd: V60 D4 AWD OCR med 18" Sleipner för kortare lev.tid.

/Erik
Användarvisningsbild
av leiwi
erikaeger skrev:Precis innan julledigheten började så ändrades min status till Produktion Steg 1.
Samtidigt har min leveransvecka ändrats från V.6 till V.5 sen ett par veckor tillbaka...och just nu står det "4 veckor kvar till leverans, leverans V.5" (lite smått omöjligt...)

Skall jag ställa in mig på att få bilen V.5 tror ni? För det är väl inte så att bilen är klar i Torslanda V.5 och sen skall handlaren ha den i en vecka eller två??

Beställd: V60 D4 AWD OCR med 18" Sleipner för kortare lev.tid.

/Erik
Jag tror att det stämmer och att du kan hämta bilen V5 om inte din ÅF inte ligger på latsidan eller att det är en massa saker som han skall montera på bilen
Min gick från Produktion 1 (7 dec)till färdig bil på 10 arbetsdagar (19dec) ( kunde inte se dom andra stegen) och fanns hos ÅF efter 2 arbetsdagar (23 dec)
Jag hämtar den efter helgerna. :D :D
av ansjo
Håller med, 2344 och 4 veckor till leverans....
av Meco
spuzz skrev:Första stenskottet avklarat! Jäkligt trist att råka ut för en 0.5x0.5cm skada på huven redan.

Men men. Folk ska leka polis i vänstra körfältet längs E6 och köra 100 på 120 väg. Sigh.
Jag lider med dig, hittade ett stenskott jag med på huven idag :( Men det kommer ju förr eller senare. Jag kommer garanterat slänga på ett lackskydd inom en månad.
Användarvisningsbild
av joel80
Surt med stenskott... Ser man till att hålla avståndet och inte slicka röv minskar i allafall risken för stenskott. De få stenskott jag fått senaste året har till större delen varit då idioter viker in med vara en billängds avstånd framför en efter att de kört om... Ofta helt utan anledning då det inte varit någon bakom.. Suck...
av Meco
joel80 skrev:Surt med stenskott... Ser man till att hålla avståndet och inte slicka röv minskar i allafall risken för stenskott. De få stenskott jag fått senaste året har till större delen varit då idioter viker in med vara en billängds avstånd framför en efter att de kört om... Ofta helt utan anledning då det inte varit någon bakom.. Suck...
Ja, i mitt fall håller jag gigantiskt avstånd till framförvarande bil. Är sjukt paranoid att få stenskott på nya bilen. Trots detta s hände det:) Stenskott kan du ju även få från mötande trafik snett framifrån :)
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Meco skrev:
joel80 skrev:Surt med stenskott... Ser man till att hålla avståndet och inte slicka röv minskar i allafall risken för stenskott. De få stenskott jag fått senaste året har till större delen varit då idioter viker in med vara en billängds avstånd framför en efter att de kört om... Ofta helt utan anledning då det inte varit någon bakom.. Suck...
Ja, i mitt fall håller jag gigantiskt avstånd till framförvarande bil. Är sjukt paranoid att få stenskott på nya bilen. Trots detta s hände det:) Stenskott kan du ju även få från mötande trafik snett framifrån :)
håller med stenskott är något man inte kan undvika även om man är ensam i sin körriktning så kan mötande smacka rutan åt dig :(
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 203
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]