Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

:D!
Biltema ska ÄNTLIGEN slå upp portarna på "rätt" sida av stan här, så istället för att behöva åka igenom hela Stockholm och några få mil till så kommer jag ha 10min bilfärd till Biltema i vår. Minns inte exakt datum för öppning men lyckan är definitivt påtaglig! ;)
Har ratten någon slags silverrand mellan träet och lädret? Ser alltid ut så men det kanske är något annat som spökar?

Biltema däremot... Alla verkar ha någon slags hatkärlek till dem. Jag har däremot inte ännu funnit vad det finns att älska. Varje gång någon här på forumet handlat där är det antingen ett lyckat hugskott där man sparat en slant eller så brast det och biltema är sämst som alltid.
Fantastiskt fint skick på interiören. :)
Tack för allt beröm - jag själv har bara öga för de små defekter som finns, bilder på dom kommer senare.

Ja, det är en silverlist mellan lädret och träet på ratten. Dock finns det sprickor i silverlisten, vilket tyder på att den är av plastskit. Jag tänkte maskera och bättra på med silverfärg vid tillfälle.

Larmlampan på bilen blinkade åter igen snabbt som att larmet hade varit utlöst. Har varken sett eller hört något inatt, dock. Misstänker sirenbatteriet.

Men bagageluckan funkar igen. Verkar vara gasdämparen som drog något gammalt över sig vid -20. :grin:
Användarvisningsbild
av Alucinor
xerent skrev:Är man hemma och sjuk och snörvlar, varför inte passa på att göra en stilstudie? :)

Bild

(Om någon annan vill ha en stilstudie på tilltänkta fälgar, säg bara till :) )
Hej Xerent!
Intressant och spännande tråd att läsa. Speciellt som jag själv också har en XC70 3,2 vol:-)

Har ju redan tjatat om bilder på fälgar i annan tråd som du så vänligt bemödat dig med att fixa åt mig (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=111811), men beslutsångesten inför vårens val av nya hjul är enorm. Får jag besvära dig igen? Har sett fina beg Merac, men är även nyfiken på Erakir Black Chrome (Glossy Black verkade inte passa så bra). Hur skulle dessa två alternativ göra sig på Oystergrå XC70 (Tonat, vinge, svarta lister)?
Tusen tack på förhand! (W)
Användarvisningsbild
av xerent
Alucinor skrev:Får jag besvära dig igen? Har sett fina beg Merac, men är även nyfiken på Erakir Black Chrome (Glossy Black verkade inte passa så bra). Hur skulle dessa två alternativ göra sig på Oystergrå XC70 (Tonat, vinge, svarta lister)?
Tusen tack på förhand! (W)
Ska fixa vid tillfälle. Vilken färg av Merac är det du efterfrågar?

Idag har jag borrat i bilen och fått på vingen. Äntligen...

Vingen kom från Vparts och var inte helt original. Åtminstone inte monteringssatsen. Jag köpte till de fyra metallbrickorna från järnhandeln, kostnad 5 kronor. Utan dessa hade det varit väldigt svårt att montera. Fyra små "tätningar" medföljde; plastfluff med klister på båda sidor.
Bild

Så här ser undersidan av vingen ut. Gängstängerna ska dock inte skruvas i förrän vingen sitter på plats, upptäckte jag.
Bild

Det var halvt krångligt att borra igenom bagageluckan, även om den är av plast. Använde först 6 mm borr och jag tyckte att jag skruvade rätt på markeringarna men det vill inte passa på vänster sida. Höger sida passade perfekt, men det var nog mest tur. Höll på säkert en halvtimme med att försöka få vingen att passa och det kändes lite svettigt. Fick gå upp till 7 mm borr på vänster sida och fila en hel del i hålet innan gängstängerna ville gå in i vingen. Men sen blev det ändå bra.
Bild

Vinge på!
Bild

Som en helt ny bil. :-)-)
Bild
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 39