Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s6025t
Skatten på T6:an är 3900kr/år blir ju nästan 4kr/mil bara i skatt om man kör 1000mil sen går det väl knappast komma under 1liter/mil på vintern så det blir säkert 20kr/mil bara i drivmedel o skatt
av Lövet
Jo, men värdeminskningen på en snålare bil (som nästan alltid är dyrare) gör att man hamnar på de pengarna i alla fall med så kort körsträcka.

Det aktuella exemplaret är också perfekt om man tänkt öppna bordell i bilen. Alltså den klädseln...
Användarvisningsbild
av hållundan
Lövet skrev:Jo, men värdeminskningen på en snålare bil (som nästan alltid är dyrare) gör att man hamnar på de pengarna i alla fall med så kort körsträcka.

Det aktuella exemplaret är också perfekt om man tänkt öppna bordell i bilen. Alltså den klädseln...
Haha ledsen för OT-svar här, men bordellklädsel is the shit. Fan så najs den röda är.

För de pengarna, och bara vinterbil, hade jag lätt tittat närmare på den T6an.
av Lövet
Finns pengarna måste ju T6 vara det bästa man kan åka på vintern. Förbrukningen får man leva med och är man någorlunda skillad på matte inser man snabbt att det inte är någon större kostnad i sammanhanget.
Användarvisningsbild
av xerent
Alla bensinarna drar ju över litern.

För övrigt kanske inte T6 är bäst i alla lägen. Bara för att man har en budget på 140 kanske man hittar en duglig bil för 90 om behovet av AWD och dubbelturbo saknas. Man kanske vill göra något roligare för de 50 papp emellan där.

Sen vet jag att Lövet inte vet något roligare än att köra T6:or. ;)
Jag hade nog också tittat på den :D
av oldtimersmc
Det djävliga är inte att den dricker bensin som om det vore bira utan allt annat som "top of the line" medför.
Ta nästan vilken del som helst så kommer det att stå "gäller ej t6" mao svårt att få tag i reservdelar då det finns ett litet utbud.
I övrigt en kul bil
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]