NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andy78
Jag dualbootar bara de få ggr jag använder windows orkar inte hålla på med en massa annat.
Kör man windows så funkar det från början aldrig haft några problem.

Men det kankse funkar i wmware player.
Användarvisningsbild
av P210
Fördelen med WMware är att så fort du fått in fel XML Services/SQL Server/JAVA kan du pajat din windowsinstallation för gott, och VIDA vägrar installera sig.
Leker du i en virtuell miljö är det bara att börja om från en "ren" grundfil och fortsätta, sparar massa jobb då VIDA är extremt känsligt för alla dessa tillägg och dess versioner.

Jag skapade en Win XP pro i WMWare då det finns mest info om denna version av Windows ihop med VIDA.
Sedan testade jag nog installera VIDA fyra ggr med diverse versioner av SQL och Explorer/Java innan jag slapp bli stoppad av "VIDA NOT OK" meddelandet på slutet, skulle jag installerat om Windows inför varje gång hade jag fått sitta i veckor...
Användarvisningsbild
av skalman65
har just lagt en beställning på en.
Bara att vänta och se när den kommer...
P210 skrev:När du väl skapat en ren Windows installation däri så spara undan den som en kopia innan du fortsätter.
Smart :-)-)

Nu blir det att sätta in sig i installationen, om det skall bli en virtuell eller en ren installation på en USB disk i stället.
Användarvisningsbild
av skalman65
Ang 3GB RAM - du kan klara dig med mindre men allt går lite långsammare.
Om det är fler som har funderingar över detta så kräver vidas installations system minst 3 GB ram.
Gjorde i ordning en maskin med endast 2 GB ram som då gav felkod att ram minnet var för lite.
Användarvisningsbild
av Mekomanisten
I dag installerade jag Vida 2012D på en Win 7 ultimate med I explorer 11 och den går fint. Måste starta all in one I admin läge annars fungerar inte Vida.
Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det […]

Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]