Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tette
Hej!
Ska lacka lite lister här framöver och vill då inte be lackeraren lacka de svarta skrovliga listerna fram då han sa i stil med "jag lämnar ingen garanti på jobbet, brukar inte hålla så länge.." och har därför sett att v70 som har 75Års jubileum edition, den silverfärgade har släta lister fram med 00-04ans front.
Har varit om min lokala volvo och killen bakom kassan sa först att dessa lister inte går att köpa lösa utan man får köpa en helt ny front. När jag då påpekade att det vore ju idiotiskt att behöva köpa en ny front för att man säg kvaddat en list så kollade han lite till i sin dator och sa att det hade tre svarta lister på lager men kunde inte ta fram några 75års lister i datorn. Har de då slutat sälja dessa eller är killen med datorn lite lat av sig?
Någon som kanske tom har något art nr liggandes? Brukar underlätta sjukt mkt när man ska på volvo och ska ha grejer som inte är "till min bil" så att säga :D

Tacksam för svar

MVH Tette
slipmus med en olika uppsättningar av kornstorlek så är det inga problem med de gamla. Sen går du till en riktig lackerare som lackerar fordon!
av Tette
milktrucker skrev:slipmus med en olika uppsättningar av kornstorlek så är det inga problem med de gamla. Sen går du till en riktig lackerare som lackerar fordon!
Det är samma lackerare som volvo här i stan använder för sina skadereparationer så det är nog "en riktigt lackerare" och då han säger att han inte lämnar garanti så vill jag hitta ett alternativ till slipgrund i massor och i värsta fall behöva göra om det.
Schmoyoho skrev:Även om det går att lacka de gamla så kanske nya ändå är att föredra? De ser väl lite annorlunda ut, de nyare.
Samma lister på 75års och vanliga när vi talar form men de från 75 års är lackade från fabrik vilket innebär att resultatet borde bli som om man lackar lister från 05-08 bilarna.
av Lövet
Kollat skroten? (bildelsbasen.se)
det är nämligen som så här, volvo har vanligen endast olackade plastlister varvid några går att få lackerade, andra får man lackera själv.
av Tette
Lövet skrev:Kollat skroten? (bildelsbasen.se)
Hänger där dagligen :D (låter som värsta fritidsgården nu) men dessa lister verkar vara sjukt svåra att hitta "skrotade". Saknar endast lister fram så därav förfrågan om någon hade art nr.
milktrucker skrev:det är nämligen som så här, volvo har vanligen endast olackade plastlister varvid några går att få lackerade, andra får man lackera själv.
Det förstår jag också, det som jag blev förvånad över var att killen på volvo hävdade att det bara fanns 3 lister hemma och han kunde inte avgöra om detta art nr då var för "de vanliga listerna" eller vilket. Oftast när man ska ha en reservdel så söker de på regnr man anger och då jag även gav dem ett regnr på en bil från 75års så kunde han inte hitta dessa lister och därav min frågeställning, någon som har art nr till dessa lackade (eller då olackade släta listerna) fram? För volvo verkar inte ha det :D
Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]

Nu har jag tagit loss och rengjort valven där[…]

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]